Recursos TIC a l'educació infantil

Personalització de l'entorn del Windows

Al Windows és possible personalitzar l'aspecte i l'ús d'alguns elements per permetre'n la utilització als alumnes més petits o a aquells que tinguin alguna dificultat en la manipulació.

Tot seguit, podreu provar com es configuren algunes d'aquestes opcions d'accés.

Personalitzar el ratolí i l'accés general.

En aquesta pràctica, utilitzareu:

• Els recursos propis del Windows

Personalitzar l'ús del ratolí

Accediu a Inici | Configuració | Tauler de control

Feu doble clic sobre la icona

Apareix la finestra Propietats de: Ratolí que permet:

• Intercanviar els botons del ratolí per adequar-los a un usuari/ària dretà o esquerrà.
  • Ajustar la velocitat del doble clic del ratolí.
  • Canviar l'aparença del punter (prement el botó Examinar).
  • Ajustar la velocitat de desplaçament del punter per la pantalla.

Per als més petits, pot ser útil evitar haver de fer doble clic amb el ratolí. Podeu configurar l'accés a les aplicacions de la manera següent:

Obriu la finestra de l'Explorador del Windows i maximitzeu-la.

Desplegueu el menú Herramientas | Opciones de carpeta... i activeu l'opció Un solo clic para abrir elemento (seleccionar al señalar) .

Si és el primer cop que escolliu aquesta opció, el Windows us demanarà confirmació. Accepteu.

A partir d'aquest moment, qualsevol aplicació o drecera creada a l'escriptori serà accessible amb un sol clic de ratolí.

Pràctica Accés del Windows

A l'entorn del Windows i les aplicacions informàtiques emprades pels Windows, poden personalitzar-se alguns perifèrics de l'ordinador amb una configuració adient a les necessitats especials físiques d'un o més usuaris que vulguin treballar-hi.

Accediu a Inici | Configuració | Tauler de control.

Feu doble clic sobre la icona Opcions d'accessibilitat.

S'obre l'aplicació Propietats d'accessibilitat, que permet:

• Fer canvis en el teclat per evitar haver de prémer dues tecles alhora.
  • Filtrar la repetició de tecles o la velocitat de repetició.
  • Incorporar so a les tecles de commutació.
  • Incorporar avisos visuals quan es produeixen sons.
  • Posar i configurar l'alt contrast a la pantalla del monitor.
  • Controlar el punter del ratolí amb el teclat numèric.

Perquè els canvis siguin permanents, caldrà desmarcar la casella Desactivar les característiques d'accessibilitat després de: x minuts d'inactivitat a la pestanya General.

Dels canvis d'accés actius, n'informen petites icones a la part dreta de la barra de tasques .

Una de les configuracions que resulta més útil a educació infantil és la que permet evitar que una tecla premuda durant molta estona generi una repetició de l'acció (per exemple, escriure moltes aaaaaaaaaaaaa). És l'opció FilterKeys. Pot configurar-se amb multitud de possibilitats. Es recomana que n'exploreu algunes per decidir quina és l'opció que més us convé.