1. Primària interactiva. Nut i Ka
Seguiu les instruccions indicades a la contraportada per
a la instal·lació del CD. Un cop instal·lat, executeu-lo
a partir del botó Inici | Programes |
Primària interactiva | Nut i Ka.
 |
Després d'una pantalla inicial i
una altra de presentació dels personatges, apareix una pantalla
on us deixarà escollir untre un conte o fer un joc. |
Els animals i la barca

|
Trieu el dibuix del llibre i tindreu la
possibilitat d'escoltar un conte. |
|
 |
En aquesta pantalla, iniciareu
el vostre conte; si feu clic sobre el grup d'animals que hi ha a la
part superior esquerra de la pantalla, iniciareu la narració.
En acabar la primera escena del conte, us proposaran un joc. |
|
 |
Després d'una explicació breu, s'exploren els sons
dels animals fent-hi un clic a sobre de cada un.
És un bon exercici de reconeixement de sons.
|
 |
La proposta de joc és el reconeixement dels sons dels animals
i de la natura.
Es pot proposar un joc per parelles d'endevinar els diferents sons.
Fent clic sobre els nens, repetiu tantes vegades com calgui el
so que s'ha d'identificar.
|
Feu clic sobre la icona de la piràmide
per tornar a la pantalla inicial i trieu, ara, l'opció del
pergamí, mitjançant la qual accedireu als jocs.
A la pantalla inicial, us indiquen quins són
els jocs que trobareu:
|
 |
A dalt o a baix
La dreta o l'esquerra
Els animals i la barca
L'àlbum de les vocals
Sanefes
Síl·labes
El laberint
|
 |
A dalt o a baix
Treball concepte dalt/baix. Primer es proposa omplir el cistell
amb els cocos que són a dalt i després els que són
a baix. Acabat el joc, són en Nut i en Ka els que van dient
d'on s'han d'agafar els cocos per omplir el cistell.
|
 |
La dreta o l'esquerra
Joc per treballar la lateralitat: dreta i esquerra.
|
 |
Sanefes
Idenficar segons els models.
|
 |
Sanefes
Seguir sèries.
|
 |
Síl·labes
Comptar els cops de veu d'una paraula.
|
2. Primària interactiva. Cicle inicial (llengua)
Seguiu les instruccions indicades a
la contraportada per a la instal·lació del CD. Un cop instal·lat,
executeu-lo a partir del botó Inici
| Programes | Primària interactiva | Llengua CI
 |
Podeu triar entre dues opcions:
Quina colla tan divertida
L'illa de les sorpreses
|
Opteu, primer, per triar Quina
colla tan divertida: tindreu a l'abast divuit escenaris per
treballar el vocabulari als quals entrareu fent clic a sobre de
cada un dels objectes dibuixats a la pantalla.
|
 |
La taula parada |
La rambla |
El dormitori |
El parc |
El menjador |
La classe 1 |
L'eixida |
La classe 2 |
L'estudi |
La plaça |
El rebedor |
El pati de l'escola |
El portal |
L'entrada de l'escola |
El bany |
La rambla |
El carrer |
La classe d'expressió |
|
 |
Feu clic sobre el pollet que hi
ha a la part superior esquerra de la pantalla i entrareu a l'escenari
per treballar el vocabulari de la taula.
|
 |
El joc disposa de quatre nivells de dificultat.
A l'educació infantil, però, us podeu ajudar els dos
primers. Si trieu el nivell 1, és
l'ordinador el que us informa dels noms dels objectes, mentre que,
si trieu el nivell 2, sou vosaltres
els que heu d'anar trobant els objectes. |
 |
 |
Torna a llegir l'última paraula |
Surt de l'escenari |
Feu dues vegades clic sobre la icona
i tornareu a la pantalla inicial. Trieu, ara, l'opció L'illa
de les sorpreses. En passar el ratolí per sobre, obtindreu
els escenaris:

|
El voltor i la cabra |
L'estació del tren |
La serp i la papallona |
L'espantall de la masia |
La invació de les gavines |
La mosca del càmping |
Els fantasmes del castell |
El gat i el llamp |
Els pollets de la gallina |
El port industrial |
El vaixell i les gavines |
El pinzell entremaliat |
Les eines del pagès |
L'avioneta de la platja |
El fons del mar |
La granota i la mosca |
|
 |
Feu clic sobre l'opció El
fons del mar. Seguint amb la mateixa estructura d'abans, el
primer pas serà el reconeixement del vocabulari, i, posteriorment,
podreu escoltar les paraules i cercar-les per la pantalla. |
 |
 |
 |
 |
Indicador de paraules que queden
per trobar. Cada cop que trobeu una paraula, desapareix una
boleta. |
Identificació del vocabulari.
Repeteix la paraula que heu de trobar.
|
Ara és l'ordinador el que pregunta i vosaltres heu
d'anar trobant els objectes
|
Surt
|
Feu clic sobre la icona
i escolteu el vocabulari. En acabar, feu clic sobre la icona
i ara us tocarà a vosaltres assenyalar els animals i/o objectes
de l'escenari.
|
|