Recursos TIC a l'educació infantil

Explorar CD-ROM educatius (II)

Seguint amb els CD-ROM educatius, en aquesta pràctica, veureu els CD de la col·lecció Primària interactiva: Nut i Ka i cicle inicial a l'apartat de Llengua tots dos.

Es tracta de jocs que intenten donar suport a l'aprenentatge de la fonètica, llengua oral, escriptura i lectura. Com que aquests CD poden comprendre els cicles d'educació infantil i el cicle inicial, en aquesta pràctica, ens referirem únicament a aquells jocs que es considera que us poden ser útils en l'etapa d'educació infantil.

Prąctica Desenvolupament de la pràctica

1. Primària interactiva. Nut i Ka

Seguiu les instruccions indicades a la contraportada per a la instal·lació del CD. Un cop instal·lat, executeu-lo a partir del botó Inici | Programes | Primària interactiva | Nut i Ka.

Després d'una pantalla inicial i una altra de presentació dels personatges, apareix una pantalla on us deixarà escollir untre un conte o fer un joc.

Els animals i la barca

Trieu el dibuix del llibre i tindreu la possibilitat d'escoltar un conte.

Torna enrere

Línia de progressió del joc Ajuda Torna a l'inici/Surt Endavant
En aquesta pantalla, iniciareu el vostre conte; si feu clic sobre el grup d'animals que hi ha a la part superior esquerra de la pantalla, iniciareu la narració. En acabar la primera escena del conte, us proposaran un joc.

Després d'una explicació breu, s'exploren els sons dels animals fent-hi un clic a sobre de cada un.

És un bon exercici de reconeixement de sons.

La proposta de joc és el reconeixement dels sons dels animals i de la natura.

Es pot proposar un joc per parelles d'endevinar els diferents sons.

Fent clic sobre els nens, repetiu tantes vegades com calgui el so que s'ha d'identificar.

Feu clic sobre la icona de la piràmide per tornar a la pantalla inicial i trieu, ara, l'opció del pergamí, mitjançant la qual accedireu als jocs.

A la pantalla inicial, us indiquen quins són els jocs que trobareu:

A dalt o a baix

La dreta o l'esquerra

Els animals i la barca

L'àlbum de les vocals

Síl·labes

El laberint

A dalt o a baix

Treball concepte dalt/baix. Primer es proposa omplir el cistell amb els cocos que són a dalt i després els que són a baix. Acabat el joc, són en Nut i en Ka els que van dient d'on s'han d'agafar els cocos per omplir el cistell.

La dreta o l'esquerra

Joc per treballar la lateralitat: dreta i esquerra.

Sanefes

Idenficar segons els models.

Seguir sèries.

Síl·labes

Comptar els cops de veu d'una paraula.

2. Primària interactiva. Cicle inicial (llengua)

Seguiu les instruccions indicades a la contraportada per a la instal·lació del CD. Un cop instal·lat, executeu-lo a partir del botó Inici | Programes | Primària interactiva | Llengua CI

Podeu triar entre dues opcions:

Quina colla tan divertida

L'illa de les sorpreses

Opteu, primer, per triar Quina colla tan divertida: tindreu a l'abast divuit escenaris per treballar el vocabulari als quals entrareu fent clic a sobre de cada un dels objectes dibuixats a la pantalla.

La taula parada La rambla
El dormitori El parc
El menjador La classe 1
L'eixida La classe 2
L'estudi La plaça
El rebedor El pati de l'escola
El portal L'entrada de l'escola
El bany La rambla
El carrer La classe d'expressió

Feu clic sobre el pollet que hi ha a la part superior esquerra de la pantalla i entrareu a l'escenari per treballar el vocabulari de la taula.

El joc disposa de quatre nivells de dificultat. A l'educació infantil, però, us podeu ajudar els dos primers. Si trieu el nivell 1, és l'ordinador el que us informa dels noms dels objectes, mentre que, si trieu el nivell 2, sou vosaltres els que heu d'anar trobant els objectes.
Torna a llegir l'última paraula Surt de l'escenari

Feu dues vegades clic sobre la icona i tornareu a la pantalla inicial. Trieu, ara, l'opció L'illa de les sorpreses. En passar el ratolí per sobre, obtindreu els escenaris:

El voltor i la cabra
L'estació del tren
La serp i la papallona
L'espantall de la masia
La invació de les gavines
La mosca del càmping
Els fantasmes del castell
El gat i el llamp
Els pollets de la gallina
El port industrial
El vaixell i les gavines
El pinzell entremaliat
Les eines del pagès
L'avioneta de la platja
El fons del mar
La granota i la mosca

Feu clic sobre l'opció El fons del mar. Seguint amb la mateixa estructura d'abans, el primer pas serà el reconeixement del vocabulari, i, posteriorment, podreu escoltar les paraules i cercar-les per la pantalla.

Indicador de paraules que queden per trobar. Cada cop que trobeu una paraula, desapareix una boleta.

Identificació del vocabulari.

Repeteix la paraula que heu de trobar.

Ara és l'ordinador el que pregunta i vosaltres heu d'anar trobant els objectes

Surt

Feu clic sobre la icona i escolteu el vocabulari. En acabar, feu clic sobre la icona i ara us tocarà a vosaltres assenyalar els animals i/o objectes de l'escenari.