Enrera
Mòdul 3
Simulacions amb l'Interactive Physics
  Pràctica
1
2
3
4
5
6
   
Exercicis
Exercicis
 
 

MECANISMES AMB IMPULSORS

 
La darrera pràctica d'aquest mòdul està dedicada als impulsors. L'objectiu de la pràctica és conèixer aquesta restricció, les seves possibilitats i construir mecanismes que incorporin un impulsor de velocitat (una rampa d'inclinació variable) i un impulsor de força (un braç d'excavadora).
 
Conceptes
 

La restricció impulsor admet quatre possibilitats:

  • Força: entre els dos extrems de l'impulsor s'aplica una força constant en la direcció definida per l'eix de l'impulsor en cada moment.
  • Longitud: imposa una distància fixa entre els dos extrems. És equivalent a una barra.
  • Velocitat: l'impulsor s'allarga a velocitat constant.
  • Acceleració: els punts situats als extrems de l'impulsor tenen l'acceleració relativa que s'indica (amb independència de si estan sotmesos a altres forces) .

Els valors que es donen a la magnitud sobre la qual s'estableix la condició, poden modificar-se al quadre de propietats de l'impulsor.

   
Pràctica

Construireu un braç d'excavadora, amb un impulsor de força que farà tancar la pala i atraparà un objecte circular. Al cap d'uns segons, en desactivar-se l'impulsor, l'objecte circular quedarà alliberat i caurà sobre una rampa que, a causa d'un impulsor de velocitat, augmentarà progressivament la inclinació.

 
Construir el braç d'excavadora
 
 
  • Feu el braç amb les 4 peces que s'indiquen. La peça 1 està feta amb l'eina polígon, la peça 2 amb l'eina polígon curvilini (si no us queda bé a la primera, utilitzeu Edición | Remodelar per modificar o afegir nous punts). Les peces 3 i 4 són rectangles.
  • Afegiu quatre articulacions que uneixin les diferents baules.
  • Ancoreu la peça 1 al fons.
  • Oculteu l'àncora fent servir la finestra Apariencia.

 

   
Afegir un impulsor i modificar-ne les propietats
 
  • Afegiu un impulsor que uneixi les peces 1 i 4 tal com mostra la figura.
  • Modifiqueu les propietats de l'impulsor perquè quedi el següent:
    • Fuente: Fuerza ;
    • Valor : 10.000N ;
    • Traieu la marca a Activo Siempre i, al quadre inferior, escriviu la condició t < 5 . Amb això l'impulsor farà una força de 10 N durant els 5 primers segons, deixant d'actuar després.
  • Dibuixeu un petit objecte circular sobre la pala.
 

 

  Construir una rampa amb un impulsor que l'aixequi
 
 
  • Per fer la rampa, dibuixeu un rectangle ample (en blau a la figura següent) amb una articulació vora l'extrem dret .
  • Uniu amb un impulsor l'extrem esquerre de la rampa amb el fons.

  • En aquest cas, a les propietats de l'impulsor indicareu:
    • Fuente : Velocidad
    • Valor : 0,400 m/s
    • Activo Siempre
  • Ja podeu provar la simulació, i si us funciona, gravar-la com a m3p6.ip.
   
Observacions:
 

 

Si deixeu la simulació prou temps, quan la rampa -que ha de moure's a 0,4 m/s- arribi a la baula 1 -que està fixada al fons- apareixerà el missatge: " Se han detectado restricciones inconsistentes o una inestabilidad física..." . Això és degut al fet que és impossible complir a la vegada les dues condicions (la baula 1 no es pot moure i la rampa ha de moure's contínuament).

Si voleu evitar el missatge d'error, obriu la finestra de propietats de l'impulsor i desmarqueu la casella Siempre del requadre Activo cuando. Al quadre de text que apareix a sota d'aquesta casella escriviu-hi t<8 . Això farà que l'impulsor només actuï durant els primers 8 segons.

   
  Exercicis del mòdul 3
 
Amunt