![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
ALTRES TRANSTORNS | |||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és trobar informació a la web sobre diferents transtorns i veure estratègies de treball per als alumnes afectats. |
|||||
Contingut de la pràctica: | |||||
ALTRES TRANSTORNS | |||||
Trobareu molta informació sobre les necessitats educatives que presenten molts infants, a la pàgina web EAP del Departament d'Educació. |
|||||
|
|||||
AUTISME | |||||
Una definició de l'autisme la podem trobar a la web del "Projecte autisme la garriga". "És un trastorn del desenvolupament que persisteix durant tota la vida. Aquesta síndrome es fa evident durant els primers 30 mesos de vida i dóna lloc a diferents graus d’alteració del llenguatge i de la comunicació, de les competències socials i de la imaginació. Sovint aquests símptomes s’acompanyen de comportaments anormals, com activitats i interessos de caràcter repetitiu i estereotipat, de moviments de balanceig i d’obsessions insòlites cap a alguns objectes o esdeveniments". |
|||||
Entitats de tractament de l'autisme: | |||||
|
|||||
TDAH | |||||
Transtor de dèficit d'atenció i hiperactivitat: "El trastorn per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat (TDAH), és un trastorn que s'inicia en la infància i es caracteritza per dificultats per mantenir l'atenció, hiperactivitat o excés de moviment i impulsivitat o dificultats en el control dels impulsos." |
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
ESCLEROSI MÚLTIPLE | |||||
"L'esclerosi múltiple (EM) és una malaltia del sistema nerviós central (SNC) en el qual s'hi diferencien dues parts principals: cervell i medul·la espinal. Envoltant i protegint les fibres nervioses del SNC hi ha un material compost per proteïnes i greixos anomenat mielina que facilita la conducció dels impulsos elèctrics entre les fibres nervioses. En l'EM la mielina es perd en múltiples àrees, deixant en ocasions cicatrius (esclerosi). Aquestes àrees lesionades es coneixen també amb el nom de plaques de desmielinització. " |
|||||
|
|||||
|
|||||
ALTRES SÍNDROMES | |||||
Síndrome d'Asperger | |||||
La tartamudesa | |||||
Trobareu una guia de la Tartamudesa per a eduadors a: |
|||||
Síndrome X Fràgil | |||||
Síndrome de Rett | |||||
ALUMNES AMB ALTES CAPACITATS | |||||
Introducció | |||||
Els alumnes amb altes capacitats, altes habilitats o superdotats són persones que, per alguna raó biològica o educativa, disposen de capacitats o habilitats excepcionals en algun àmbit del coneixement. Normalment, aquesta excepcionalitat no afecta per
igual totes les capacitats ni tots els camps del coneixement i sovint
generen una personalitat complexa i descompensada. Són alumnes que necessiten ajuda per superar l'avorriment que els produeix l'escola en general, ja que se'ls ofereix un currículum que els presenta pocs desafiaments i unes activitats per sota del seu nivell. Per tant, aquests alumnes poden caure en el desinterès i la marginalitat, la qual cosa els portaria al fracàs escolar. Necessiten ajudes amb programes d'enriquiment, activitats extracurriculars, aprenentatges nous i variats... De la utilització de l'ordinador es poden destacar grans avantatges com ara aquests:
|
|||||
|
|||||
Pàgines web de superdotació | |||||
A Internet disposeu de força pàgines dedicades a la superdotació. Són, sobretot, pàgines de les diferents associacions estatals, pàgines de fundacions, pàgines sobre el seu estudi, pàgines de recursos, i dirigides a professionals (mestres, professors, psicòlegs...), a pares i mares i, naturalment, als nois i noies superdotats. | |||||
Informació general | |||||
|
|||||
|
|||||
Associacions i Fundacions | |||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Recursos per a la superdotació | |||||
http://eureka.ya.com/mentor-gp/recursosweb.htm Disposa d'una pàgina en català: |
|||||
|
|||||
![]() |
Les Muds (Mini Unitats Didàctiques) | ||||
Les Muds es troben a l'Edu365. A l'apartat dels alumnes (Primària i ESO) i en la majoria d'àrees curriculars. Les Muds són unes activitats amb continguts de totes les àrees curriculars. Presenten els diferents temes amb suport visual: text acompanyat d'esquemes, imatges i so. L'alumne fa un recorregut per tot el contingut i a continuació pot realitzar uns exercicis d'avaluació. Tot i que estan creades per a reforçar i millorar la comprensió de diferents conceptes per part de l'alumnat en general, també són unes activitats que poden ser molt útils a alumnes:
L'avantatge de treballar aquestes Muds és que cada alumne les pot realitzar al seu ritme, avançar segons el seu grau de comprensió i realitzar aquelles que desperten més el seu interès. |
|||||
|
|||||
|
|||||
Aquestes imatges poden no ser idèntiques a
les que trobareu actualment a l'Edu365 ja que estan en constant ampliació
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Hi ha Mini Unitats Didàctiques dirigides als alumnes d'ESO. També poden ser utilitzades per aquells alumnes que, ubicats en nivells inferiors, mostrin suficient interès i capacitat per resoldre-les.
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Aquesta imatge pot no ser idèntica a la que
trobareu actualment a l'Edu365 ja que estan en constant ampliació
|
|||||
![]() |
Valoreu la utilitat d'aquestes Muds per a aquells alumnes que realitzen i superen amb facilitat els continguts del grup-classe en què estan ubicats:
|
||||
![]() |
|||||