|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Ceguesa i baixa visió | ||||||||||||||||||||||||||
Els continguts que veureu en aquesta pràctica són:
|
||||||||||||||||||||||||||
Classificació de la discapacitat visual | ||||||||||||||||||||||||||
![]() |
A efectes
normatius, per ser afiliat a la ONCE, s'han establert uns límits que
es referiran sempre al millor dels ulls. Aquests són agudesa visual igual
o inferior a 1/10 de l'escala de Wecker i camp visual reduït en la seva
perifèria als 10º centrals o inferior. Si una persona té en ull dret una
agudesa visual d'1/10 i un camp visual de 40 graus i en el ull esquerre
una agudesa visual de 2/10 i un camp visual de 10º no seria afiliable. Per tant, en l'avaluació de la funció visual estudiem l'agudesa visual i el camp visual de cadascun dels ulls. La seva quantificació ens permet establir les següents situacions. (Si es vol obtenir més informació sobre aquests temes podeu consultar la pàgina web de la ONCE www.once.es) |
|||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Com treballa un nen discapacitat visual davant l'ordinador | ||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Per comprendre millor el que un nen amb discapacitat visual pot o no fer davant l'ordinador i la manera com se li han de presentar els continguts perquè aquests siguin accessibles, hem de conèixer primer algunes qüestions bàsiques sobre la seva forma de percebre i les implicacions que la seva falta de visió tindran en el seu aprenentatge. A la taula següent, tenim resumides les necessitats bàsiques a tenir en compte quan posem un infant amb discapacitat visual a treballar davant un ordinador, les seves característiques perceptives i els criteris de presentació de materials que hauríeu de seguir. |
|||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
A continuació, veureu una sèrie d'exemples on es simula com persones amb diversos tipus de deficiència visual visualitzarien una sèrie d'imatges. D'aquesta forma entendreu una mica millor les dificultats alhora de treballar davant l'ordinador. Els diversos tipus d'exemples es corresponen amb la classificació de deficiència visual que teniu en l'apartat anterior. | ||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Visió normal
|
||||||||||||||||||||||||||
|
Afectació del camp visual central
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Afectació del camp visual central
|
||||||||||||||||||||||||||
|
Visió borrosa |
|||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
Visió borrosa
|
||||||||||||||||||||||||||
|
Pèrdua parcial |
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Pèrdua parcial
|
||||||||||||||||||||||||||
|
Afectació del camp visual perifèric
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Afectació del camp visual perifèric
|
||||||||||||||||||||||||||
|
En
base al que heu après en aquesta pràctica, feu un resum amb
les dades que us demanem.
|
|||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|