![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Pautes d'accessibilitat per persones que desenvolupin aplicacions informàtiques | |||||||||||||||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer les pautes d'accessibilitat que s'han establert per aquelles aplicacions que els alumnes comencen a utilitzar de forma general a les escoles. |
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Motiu pel qual es va veure la necessitat de crear pautes d'accessibilitat |
|||||||||||||||||
![]() |
Davant del creixent ús de les plataformes educatives a les escoles i tenint en compte que el nostre alumnat amb discapacitat visual està integrat en escoles ordinàries i, per tant, utilitzarà també aquest recurs, se n'ha analitzat l'accessibilitat i s'ha comprovat com, en molts casos, aquesta accessibilitat no és tal. Aquell alumnat que té resta visual i que utilitza un magnificador de pantalla pot treballar en algunes de les activitats de les plataformes. De tota manera, en d'altres tenen certes dificultats, i es deriven del fet que visualment són tan complexes que fa difícil la seva execució. Per una altra banda, tenim l'alumnat amb ceguesa. Aquest utilitza un revisor de pantalla (que ja hem vist en un mòdul anterior) que per la forma en què els programadors han creat les plataformes, no li és possible al revisor traspassar la informació que visualment tenim al davant en informació auditiva. Per tant, la solució està encaminada a donar pautes de com s'han de programar per tal que el revisor de pantalla doni informació que per a l'alumne/a cec/ega sigui significativa i que li permeti navegar, trobar la informació que busca, o realitzar l'activitat que se li proposa.
|
||||||||||||||||
Relació de pautes a seguir per persones que desenvolupin aplicacions informàtiques | |||||||||||||||||
![]() |
Per a consultar el document complert feu clic a Pautes per al disseny d'entorns educatius accessibles per a persones amb discapacitat visual.
|
||||||||||||||||
![]() |
|
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Taula resum per a l'anàlisi de diverses aplicacions i el possible seguiment de les pautes | |||||||||||||||||
![]() |
Per a la realització d'aquesta pràctica, seria convenient si heu instal:lat el revisor de pantalla Jaws, activar-lo per accedir a Internet i poder així respondre a les preguntes que es plantegen a la taula.
|
||||||||||||||||
![]() |
|
||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||
|
|