D138: Logopèdia i TIC

Mòdul 5: Morfosintaxi (Margarita Fortuny)

Pràctica 3

El món et parla

El món et parla és un conjunt de tres projectes adreçats als tres cursos d’educació infantil podent-se utilitzar també per educació especial i aula d’acollida.

Pel tema de morfosintaxi ens interessa especialment el segon: El món et parla 2.

Un grapat de temes molt apropiats per a nens petits, però amb un lèxic molt ric, ens obren un ventall de deu frases a confegir per a cadascun.

En aquest joc es tracta d’escoltar una pregunta i respondre segons el dibuix que s’observa. La resposta es fa amb unes tires de paraules que estan barrejades i s’han d’organitzar correctament.

En clicar cada una de les paraules s’escolta la paraula, la qual cosa facilita la lectura als nens i nenes que encara no en saben. Permet fer un bon estudi de la frase, conservant l’article, nom, verb i complement. Quan es confegeix correctament es sent la frase i el soroll que la representa.

No cal dir que és molt recomanable que doneu una ullada a la resta de projectes.

Accediu a l’activitat i feu una valoració de les frases que s’hi mostren.
Cal que considereu el lèxic, el tipus de frase i la complexitat de l’estructura.
Quin seria el vostre ordre de presentació de les activitats atenent al grau de dificultat?