D138: Logopèdia i TIC

Mòdul 5: Morfosintaxi (Margarita Fortuny)

Pràctica 6

Storyboard (Pràctica optativa)

L’storyboard no és més que un guió il·lustrat. En el proper mòdul entrareu de ple en les tipologies textuals, com el conte i la narració. Aquí tenim, però, un darrer apunt sobre l’estructuració de frases i la seva morfosintaxi.
Davant una imatge com la següent, ens ve al cap una frase descriptiva de la realitat que s’hi veu.

Quan treballem la seqüenciació amb els nostres alumnes, sovint es queden en aquest pas: la descripció aïllada de cadascuna de les imatges que composen la seqüència. De fet, la imatge cobra sentit en relació a l’anterior i la posterior i és la morfosintaxi la que ajusta les relacions que s’estableixen entre els elements que composen la frase que la llegeix.

Com ja vam veure en el mòdul 2 sobre la imatge, el significant i el significat es van construint i no són tant universals com desitjaríem sinó que depenen de les experiències prèvies, entre d’altres factors.
Potser doncs, la història que s’hi representa a les nostres seqüències temporals clàssiques no els arriba als nostres alumnes com un fet vivencial i, per tant, no ha pogut estar encara integrada com un tot.

Amb material personalitzat i viscut podem agilitar el pas de la descripció a la interpretació d’imatges:

Podeu descarregar-vos exemples i material a storyboard