Generalitat de Catalunya: Departament d'Educació

Disseny i creació de pàgines web
Pràtica 1
Pràtica 2
Pràtica 3
Pràtica 4
Pràtica 5
Pràtica 6
Pràctica 7

Àlbum de fotografies

L'objectiu d'aquesta pràctica és aprendre a crear un àlbum de fotografies.

Segurament, haureu visitat pàgines web on hi ha una mostra d'imatges que permeten una visió detallada molt més gran que la diminuta imatge exposada. És un àlbum de fotografies.

L'àlbum de fotografies parteix d'una col·lecció d'imatges: les organitza i les mostra detalladamen, tal com estan disposades a la carpeta on estiguin guardades.

Un dels avantatges de fer servir el programa Dreamweaver MX 2004 com a eina per construir pàgines web és que presenta una multiplicitat de funcions preparades per fer servir, i una d'elles és la d'àlbum de fotografies.

El menú Comando | Crear un àlbum de fotos de Dreamweaver MX 2004 organitza, de forma automàtica, un lloc web que conté una carpeta plena de les imatges que vosaltres vulgueu posar dins l'àlbum.

Creació d'un àlbum de fotografies

Suposeu que teniu en una carpeta "les fotos del meu poble", una col·lecció de més de quatre fotografies que voleu mostrar. Primer, les presentareu en miniatura, però amb l'alicient que, en clicar la imatge, automàticament obrireu una pantalla nova a la mida original de la imatge escollida.

• Activeu l'opció Comandos de la barra del menú principal i escolliu Crear un àlbum de fotos web...

Crear album de fotos

Opció del Dreamweaver MX 2004 per crear un àlbum de fotos

S'obre un quadre de diàleg que demana les dades relatives al tipus d'àlbum que vulgueu crear.

Diàleg quadre de fotos

Propietats de l'àlbum de fotos

Aquí en teniu un exemple:

Exemple de l'àlbum de fotos

Pàgina de presentació de l'àlbum que recull tantes fotografies com desitgeu

Ompliu les característiques assenyalades fent servir exactament els mateixos caràcters que voleu que es mostrin a la pàgina web:

• 1- Título del álbum de fotos: escriviu el vostre títol, per exemple: "les fotos del meu poble". L'opció Información de subencabezado i Otra información són opcionals.
  • 2- Carpeta de imágenes de origen: opció per posar el nom de la carpeta on es troben les imatges. A partir d'Examinar, selecioneu la carpeta que conté les fotografies per mostrar. El format de les imatges d'aquesta carpeta pot ser divers, ja que reconeix els formats GIF, JPEG, JPG, PNG, PSD, TIF, i TIFF.
  • 3- Carpeta de destino: és el nom de la carpeta al vostre lloc web, el que esteu fent.
  • 4- Tamaño de miniatura: per indicar la mida inicial que opteu de les miniatures.

Selecció del tamany per exemple 100x100

Menú desplegable per indicar la mida automàtica a l'hora de mostrar les miniatures de les fotografies

• 5- Activeu la verificació de la casella Mostrar el nombre de archivos si voleu que surti el nom pel qual teniu classificada la imatge.

• 6- Escolliu, també, Formato de miniatura, Formato de foto i Escala, que serveix per seleccionar com voleu que es mostrin a la pàgina. Cal tenir en compte que tant una cosa com l'altra valen per a totes les imatges presentades. És igual si les teniu verticals, horitzontals o originàriament en un altre format.
  • 7- Activeu la casella Crear una pàgina de navegación. Aquesta opció fa que cada imatge tingui la seva pròpia pàgina web amb vincles automàtics que permetin navegar cap a la imatge anterior o cap a la següent. Vegeu l'exemple següent:

Imatge de la pàgina web de l'àlbum de fotos

Cada fotografia té la seva pròpia pàgina, independentment del número d'imatges que es vulguin mostrar

Prepareu un àlbum personal de fotografies per afegir-lo al vostre exercici de final de mòdul.

Atenció !

Observeu que el programa, automàticament, crea una pàgina anomenada index2.htm. Per activar l'àlbum, heu de fer algun enllaç a la pàgina original a partir de l'opció Vínculo de la pestanya de la finestra Propiedades.