Trucos Design & Cofee (1940-1950)

coNtrAstoS
(3)

ESTIVERN
Estivern tremolava i suava alhora, Icaila tenia fred i calor quan el mirava. Després de saludar-la, Estivern li va preguntar com es trobava.
La noia, entristida, li va explicar la seva trobada amb Dinit i com l'ajuda d'aquest no l'havia alleujat. Estivern va insistir que no es desanimés i que procurés trobar les preguntes adequades per desxifrar l'endevinalla. Icaila va començar a sentir un fred intens, com el que sentia a les classes d'Educació Física, abans de començar a córrer pel pati de l'escola. Estivern li va dir que era normal que tingués fred perquè estaven en ple juliol. Però, com podia ser que fossin al juliol amb aquell fred?. Estivern li va fer veure que en molts llocs el mes de juliol era un mes fred, ja que era hivern i que no havia d'oblidar que el món tenia dues parts.

epestipivepern
entrevista
Epestipivepern trepemopolapavapa ipi supuapavapa apalhoporapa, Ipicapalipiapa tepenipiapa freped ipi capalopor qupuapan epel mipirapavapa. Despeprepés depe sapalupudaparlapa, Epestipivepern lipi vapa prepegupuntapar copom epes tropobapavapa. Lapa nopoiapa, enpetripistipidapa, lipi vapa expeplipicapar lapa sepevapa tropobapadapa apamb Dipinipit ipi copom l'apajupudapa d'apaquepest nopo l'hapavipiapa apallepeu-japat. Epestipivepern vapa ipinsipistipir quepe nopo epes depesapanipimepés ipi quepe propocupurepés tropobapar lepes prepegupuntepes apadepequapuapadepes peper depesxipifrapar l'ependepevipina-pallapa. Ipicapalipiapa vapa copomepençapar apa sepentipir upun freped ipintepens, copom epel quepe sepentipiapa apa lepes clapassepes
d'epedupucapacipiopó fípisipicapa, apabapans depe copomepençapar apa cóporreper pepel papatipi depe l'epescopolapa. Epestipivepern lipi vapa dipir quepe eperapa nopormapal quepe tipinguepés freped peperquepè epestapavepen epen plepe jupulipiopol, Peperopò, copom popodipiapa seper quepe fopossipin apal jupulipiopol apamb apaquepell freped?. Epestipivepern lipi vapa feper vepeupurepe quepe epen mopolts llopocs epel mepes depe jupulipiopol eperapa upun mepes freped, japa quepe eperapa hipivepern ipi quepe nopo hapavipiapa d'opoblipidapar quepe epel mopón tepenipiapa dupuepes paparts.

P. Em podria dir què feia el personatge?
R. Tremolava i suava alhora.
P. A vostè quina sensació li provocava?
R. Quan el mirava tenia fred i calor.
P. Què li va dir?
R. Després de saludar-me em va preguntar com em trobava. Jo, que estava trista perquè la meva trobada amb Dinit no m'havia alleujat, li vaig explicar la conversa amb ell.
P. Es va limitar a dir-li això?
R. No. Em va animar i em va recomanar que trobés les preguntes adequades per desxifrar l'endevinalla.
P. No va haver-hi res estrany?
R. Sí, llavors vaig començar a sentir un fred intens, com el que sento abans de començar a córrer pel pati de l'escola a les classes d'educació física. I el més curiós va ser que Estivern em va - comentar que era normal que tingués fred perquè érem al mes de juliol.
P. Com va justificar Estivern aquesta afirmació?
R. Em va fer veure, davant la meva estranyesa, que en molts llocs el mes de juliol era un mes fred perquè era hivern ja que el món té dues parts.