Trucos Design & Cofee (1940-1950)

coNtrAstoS
(4)
NOSUD
Icaila es va sorprendre en veure que entrava algú que caminava amb les mans. Ella li va preguntar per què caminava així. "Què té d'estrany?" -li va contestar- "camino amb els meus peus". Icaila li va assenyalar un peu i li va preguntar què era allò. Nosud, amb seguretat, li va contestar: "les meves mans, jo sóc a baix i tu a dalt. Des de dalt el que hi ha a baix sembla a l'inrevés, però des de baix el que hi ha dalt, també. El món té dues meitats. No oblidis l'altra meitat."

xifrat
categories gramaticals
a: ", b: =, c: #, d: º, e: %, g:, h: {, i: *, j: }, l: $, m: (, n: \, ny: +, o: ¡, p: &, q: ·, r: !, s: ?, t: /, u: @, v: ¿, i:), x: ;, noms
preposicions
conjuncions
determinants
pronoms
verbs
adverbis
adjectius
*#"*$" %? ¿* ?¡!&%\º!% %\ ¿%@!% ·@% %\/!"¿" *$@ ·@% #"(*\"¿" "(= $%? ("\?. %$$" $* ¿" &!%@ª/"! &%! ·@% #"(*\"¿" "*;*. ·@% /% º%?/!"+ $* ¿" #¡ª/%?/"! #"(*ª¡ "(= %$? (%@? &%@?. *#"*$" $* ¿" "??%+"$"! @ª &%@ * $* ¿" &!%@\/"! ·@% %!" "$$¡. \¡?@º, "(= ?%@!%/"/, $* ¿" #¡ª/$?/"!: $%? (%¿%? ("\?. }¡ ?¡# " ="*; * /@ " º"$/. º%? º% º"$/ %$ ·@% {* {" " ="*; ?%(=$" " $*\!%¿%?, &%!¡ º%? º% ="*; %$ ·@% {* {" º"$/ /"(=%. %$ (¡\ /% º@%? (%*/"/?. \¡ ¡=$*º*? $"$/!" (%*/"/.

Noms: Icaila, mans, peus, peu, Nosud, seguretat, mans, inrevés, món, meitats, meitat
Pronoms: es, algú, ella, li, què, allò, jo, tu, el
Verbs: va sorprendre, veure, entrava, caminava, va preguntar, caminava, té, va contestar, camino, va assenyalar, era, sóc, hi ha, sembla, oblidis
Preposicions: en, amb, d', a, des de