Projecte Comenius

JA TENIM EL PROJECTE COMÈNIUS

El passat dia 14 d'octubre arribava al nostre centre la notícia que havíem estat acceptats en el projecte Comènius després d'haver quedat en tercer lloc en la llista de reserva. Malgrat haver perdut la coordinació d'un projecte gestat i liderat des del nostre institut, almenys ens queda la satisfacció de poder participar-hi i gaudir-lo.

El projecte porta per títol "Films that move us: travelling through films" i té com a objectiu conèixer Europa a través del cinema però també a través de les trobades i viatges que aquest projecte ens permetrà fer als països dels nostres socis.

Vols coneixer més sobre el nostre Projecte Comenius. Entra en la nostra web.

Objectius
• Millorar la qualitat i incrementar la mobilitat de l'alumnat i personal educatiu.
• Promoure associacions escolars de qualitat.
• Potenciar l'aprenentatge de llengües estrangeres entre l'alumnat i personal educatiu.
• Donar suport a l'ús innovador de les TIC.
• Incrementar la qualitat i la dimensió europea de la formació del professorat.
• Impulsar la millora dels enfocaments pedagògics i de la gestió escolar.
• Facilitar la difusió i valoració dels resultats i productes de projectes i mobilitat.

Aquests socis europeus són:

• L´institut danés Tømmerup Fri-og Efterskole (http://tfe.dk) , que ara coordina el projecte i que va acollir la visita preparatòria al desembre de 2012.

• L´institut Karl-von–Closen Gymnasium a Alemanya (http://www.closen.de)

• L´institut Mondial College a Holanda (http://www.mondialcollege.nl/MondialCollege/tabid/125/Default.aspx)

• I l´institut Francés Lycée des Métiers de l´Automobile et du Commerce.

Vídeo dels alumnes participants al projecte Comenius.

.

Enhorabona a tots i a totes! Ja hi estem treballant.

ACTIVITATS REALITZADES DINTRE DEL PROJECTE COMENIUS

Unes de les moltes activitats que és fan dintre del Projecte Comenius és aquest LIPDUB que serveix de presentació del Centre.

Un altra de les activitats fetes des de l'area de Matemàtiques és:

MOBILITAT A FRANÇA

Aquesta setmana i dintre del Projecte Comenius que està realitzant el centre.

Alumnes de tercer de l’Institut Collblanc, junt amb alumnes danesos, alemanys i holandesos, estan visitant als alumnes del I l´institut Francés Lycée des Métiers de l´Automobile et du Commerce.

MOBILITAT A LA CANONJA

Durant la segona setmana de maig, els estudiants que participen al Projecte Comenius han visitat el nostre institut.

En total, han sigut 24 alumnes procedents de França, Holanda, Dinamarca i Alemanya al costat dels seus respectius professors. Entre les moltes activitats que van fer,van visitar La Canonja, Reus, Tarragona i Barcelona.

Comenius: MOBILITAT A ALEMANYA

Sis alumnes de 4t d´ESO del nostre centre van viatjar a Eggenfelden (Alemanya) a visitar als companys del projecte Comènius.

Allà han viscut experiències que han de quedar reflectides a les seves gravacions i que posteriorment formaran part del llargmetratge que a finals de maig hauran d´haver acabat d´editar.

Durant la setmana que han estat de viatge, hi ha hagut temps per visitar Munic i altres localitats com Regensburg i Burghausen dintre d´aquesta zona de Baviera, tan propera a Àustria.