Institut Francesc Macià - Cornellà

Moodle
Departament d'Educació
Citilab-Cornellà

Benvinguts/es a la pàgina web de l’Institut Francesc Macià, el centre degà de Cornellà.

Estem treballant perquè aquesta web us sigui útil i entenedora
.

SOS ENSENYAMENT
Nadal_2012

NOVETATS:

Portal atri

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR - INFORMACIÓ (Publicació dels censos electorals, candidatures, etc)

Sortida 1r ESO - 13 de desembre de 2012 - ACTIVITATS A L'INSTITUT

Campanya Solidària

Gran Recapte d'Aliments a Cornellà.

ARA, gairebé un milió i mig de persones a Catalunya pateixen mancances alimentàries.
SI PODEM, ajudem. Nens, nenes, mares, pares, avis, àvies,...., podem aportar el nostre granet de sorra per millorar aquesta situació de les famílies de Cornellà que estan passant una situació econòmica crítica.

Com podem ajudar? Els/les vostres fills/es poden aportar un d'aquests aliments: un paquet o pot de llegums seques, un paquet d'arròs, un paquet de pasta, una ampolla d'oli, un tetrabrik de llet, una llauna de conserva de peix o de tomàquet natural.

Porteu-lo del 3 al 18 de desembre a l'institut. Cartell informatiu

Logo Ajuntament Cornellà
Logo voluntariat
Creu Roja Cornellà
Logo Botiga Solidària de Cornellà

I la col.laboració de les escoles i AMPES de Cornellà

FestivalDia: dijous, 20 de desembre
Hora: 20,00 hores
Lloc: Sala d'actes de l'institut

Festival

Benvolguts pares i mares,
Enguany, des del Departament d’Educació Física organitzem el primer festival de música i ball en el nostre centre educatiu. L'esport i activitat física permet compartir una sèrie de vivències que provoquen un acostament entre les persones de diferents cultures. El fet que el moviment i el llenguatge corporal sigui compartit, permet treballar i jugar de forma conjunta, sense importar el coneixement de la llengua del país d'acollida. Cartell

Llegir més.

Itàlia 2012

2n de batxillerat: oferta del viatge de final de curs a Itàlia
Els alumnes de 2n de baxillerat tenen la possibilitat de fer el tradicional viatge de final d'estudis a Itàlia, per descobrir Roma (Colosseu, Capitoli, Vaticà, Pànteon...), Siena, San Gimignano, Florència (Uffizi, David, duomo, Ponte Vecchio...), i Pisa. En la circular adjunta hi ha la informació necessària, tot i que cal esperar a tenir les inscripcions en ferm per acabar de decidir. Vegeu la circular.

Estudi assistit per reforçar les classes i fer els deures

L'AMPA i l'Institut ens hem posat d'acord per oferir als alumnes que ho necessiten unes classes de reforç. El juliol passat van ser un èxit. Cada dilluns i dimecres, de 4 a 5.30, amb professors experimentats. Com que no hi ha subvencions, les famílies interessades han de pagar un preu molt mòdic (que ajudarà a valorar-ho). Llegiu la circular que ho explica aquí.

Estudi assistit

Inici del curs 2012-13
Tan bé com vam poder, el dia 12 de setembre vam començar el curs. Malgrat les retallades (menys professors, menys guàrdies, etc.), i alguns problemes inevitables (retards editorials, matrícules inacabades, etc.), l’Institut va iniciar el 47è curs de la seva història. Enyorarem els 18 professors que han marxat, i donem la benvinguda als 11 nous. Aules molt plenes, especialment a batxillerat, i, com a novetat, l’horari singular (classes de 08.25 a 15.00), sense tardes.

Inici de curs

Setmana catalana del Projecte Comenius
Del 22 al 29 de setembre hem dut a terme la setmana catalana del Projecte Comenius sobre la marxa nòrdica. Ens han visitat els nostres amics de Penela (Portugal), Nova Slupia (Polònia), i Ponterdera (Toscana, Itàlia), amb els quals ja havíem compartit setmanes per Europa. Han estat dies emocionants. Llegiu més informació en aquest resum.
Comenius_2012

Alumnes de batxillerat participen en la videoconferència amb l'astronauta C.F. Bolden

Divendres 28, els alumnes de batxillerat tecnològic van participar en una videoconferència al CosmoCaixa, amb l'astronauta de la Nasa, Charles F. Bolden. Van seguir-la en anglès, i van poden fer-li arribar algunes preguntes.

C.F. Bolden

Nou horari marc de l'Institut.
Després de l'acord unànime del Consell Escolar, l'autoritat educativa ha autoritzat el canvi d'horari marc de l'Institut (resolució de 22 de juny del Sr. Director dels Serveis Territorials d'Ensenyament al Baix Llobregat). Durant aquest curs 2012-13 és de 08.25 a 15.00, per a l'ESO i el batxillerat, sense tardes lectives (l'anomenat "horari singular"). Hi ha dos patis a mig matí. És molt important que els alumnes hagin esmorzat a casa, i que tornin a menjar durant els dos descansos si volen rendir bé.
Rellotge

Classes d'alemany.
Torna a haver-hi classes d'alemany a l'Institut, com a matèria optativa de 1r d'ESO, i amb la intenció de continuar progressivament. Algun dia podran dir l'embarbussament: "Fischers Fritz fischt frische Fische. Frische Fische fischt Fischers Fritz." (“El pescador Fritz pesca peix fresc, el peix fresc és pescat pel pescador Fritz”).

Alemany

FINAL DEL CURS 2011-12
Llegiu el resum de les activitats dutes a terme a l'Institut durant maig i juny. Viatges, excursions, jornades especials, actes acadèmics, homenatges, festes i un llarg etcètera d'activitats extraescolars, que posen punt final a un curs per recordar. I queda clar que no ens avorrim mai, aquí!

Final de curs 2012

APROVATS DE FRANCÈS
Diversos alumnes de 4t d'ESO han aprovat els exàmens externs de francès, als quals es van presentar a final de curs, i amb molt bons resultats. Enhorabona als estudiants, i a la seva professora!

Fr

INFORMACIÓ GENERAL DE L'INSTITUT
Aquí podeu trobar la informació que lliurem en les sessions de Portes Obertes, tant de l'ESO, com de batxillerat.

Porta institut

SELECTIVITAT (JUNY 2012): 100 % D'APROVATS !
Tots els alumnes de 2n de batxillerat que es van presentar aquest juny a les Proves d'Accés de la Universitat (Selectivitat) han aprovat. Enhorabona a tots!

Fi de curs

TREBALLS DELS ALUMNES DE 4t D'ESO - CURS 2011-12

COMENIUS 2011-2013
Fotos Comenius