PROJECTES REALITZATS A L'INSTITUT

Projecte COMENIUS

FAREM UN PROJECTE COMENIUS!!
“WALKING TOWARDS HEALTH”

CURS 2011-2013

Durant el cicle 2005-2009 hem dut a terme un Programa d’Innovació Educativa d’Educació Ambiental, sota la direcció de la catedràtica Mª Lluïsa Serrano. El primer any es va centrar en l’aigua, el segon en els residus, i el tercer en la biodiversitat. Hi van participar la majoria d’alumnes i professors, amb diverses activitats, que incloïen tallers, treballs murals, exposicions, debats, conferències, gimcanes i, fins i tot, obres de teatre escrites expressament i representades pels alumnes.

El curs 2009-10 vam començar el Programa d’Ensenyament de Llengües Estrangeres (PELE), de potenciació de l’estudi de les llengües modernes, en especial el francès. Fem un intercanvi amb un collège de París els mesos d’abril i maig, obert als alumnes matriculats a l’assignatura optativa de francès. I estem elaborant materials pedagògics per poder impartir matèries en aquesta llengua (com una Biologia de 3r).

També durant el 2009-10 vam començar el programa quadriannual de Coordinació amb les escoles de primària que tenim adscrites (Esc Ignasi Iglesias, Esc Sant Miquel i Esc Els Pins). Periòdicament es reuneixen professors dels tres centres amb els corresponents de l’Institut, amb la col·laboració dels Serveis Educatius, per tractar la col·laboració i convergència dels centres, a més de l’intercanvi d’informacions. D’altra banda, és norma de l’Institut posar-se en contacte amb tots els centres d’on procedeixen els nous alumnes, per recollir-ne informació, independentment de si són centres adscrits, o són de Cornellà. El curs 2009-10 teníem a 1r alumnes de 18 escoles diferents (més les dels estrangers), el 2010-11, de 15 centres (més estrangers).

Curs 2006/07 fins 2008/09 Innovació Educativa. (Medi ambient)
Curs 2009/2010 Projecte PROA
Curs 2009/2012 Plà experimental de llengües estrangeres