Benvinguts/es a la pàgina web de l’Institut Francesc Macià, el centre degà de Cornellà.

Estem treballant perquè aquesta web us sigui útil i entenedora
.

Comenius

NOVETATS:

SORTIDA D'ESQUÍ: Tot marxa molt bé
Esqui 2012

EDUCAT 1X1
Atenció famílies de 1r d'ESO (ordinadors):
L'Institut està preparat per fer la distribució dels ordinadors del Projecte EDUCAT 1x1. Només falta que l'empresa fabricant dels aparells (Toshiba) en garanteixi la distribució, que no serà abans de finals de novembre (segons ens informa el Departament d'Ensenyament). Tan aviat com tinguem garantia de disposar els aparells en el distribuïdor (Abacus-PromoCaixa), farem arribar les "cartes de pagament" a les famílies a través dels alumnes.

Portal ATRIA

INFORMACIÓ ESQUIADA 2012
INFORMACIONS GENERALS DEL VIATGE

Reunió ALUMNES:
Data: DIJOUS 15 de desembre 2011
Lloc: sala d'actes-gimnàs
Hora del pati: 10,30 h
Reunió PARES:
Data: DILLUNS 19 de desembre 2011
Lloc: sala d'actes-gimnàs
Hora 1r ESO: 18,00 h
Hora 4t ESO: 19,30 h

Planes de Son 3r marxa a les Planes de Son
Un cop més, els alumnes de 3r podran anar a les Planes de Son el pròxim febrer. La circular adjunta conté la informació necessària. Abrigueu-vos bé i gaudiu de la natura!

Birret

I després del batxillerat, què?
Els alumnes de batxillerat han d'anar pensant en el futur. Aquí trobaran la informació necessària per triar estudis de FP o universitaris.
Molt importants són:
- informació cicles formatius de grau superior

- Llistes de carreres, places i preus
- notes de tall i ponderacions de notes a les PAU el 2012

Cinema a l'institut Cinema a la biblioteca
Dimecres 9 de novembre comença el cicle de cinema a la biblioteca. A les 4 de la tarda. Una manera agradable i gratuïta d'adquirir cultura cinèfila. Viu l'Institut!

Logotip Comenius

PROJECTE COMENIUS - Concurs de logotip

Aquest és el logotip guanyador al concurs global entre els quatre països participants al projecte Comenius
“WALKING TOWARDS HEALTH”.

Salut Escola

Escola i salut.

Ha començat de nou l’atenció als alumnes d’una infermera, dins del programa Escola i Salut. Des del curs 2005-06 participem en aquest programa, gràcies al qual una infermera de l’ambulatori de Can Moritz atén els alumnes que li plantegen preguntes, inquietuds, dubtes o necessitats, relatives a les angoixes dels adolescents, la sexualitat, els trastorns alimentaris i els productes contraris a la salut (alcohol, tabac, i altres drogues). L’atenció es fa amb discreció i confidencialitat, i, quan la infermera ho considera convenient, reorienta l’alumne als serveis sanitaris o a les psicopedagogues del centre.

Esmorzar és vital.

Tots els alumnes han d’esmorzar abans de venir a l’Institut. I millor si a l’hora del pati ho tornen a fer. El rendiment és sensiblement superior quan un alumne menja al matí amb abundància i variació, respecte aquell que menja poc, o desequilibrat. Això sí, cal que els alumnes ho valorin, i no llencin els esmorzars.

Esmorzar
Projecte PROA

PROA / Estudi assistit

Com el curs passat, podem oferir el PROA / Estudi assistit. Cada dimarts i dijous, de 17.40 a 18.55, uns monitors (exalumnes universitaris de l’Institut) ajudaran els alumnes a fer alguns deures i a plantejar l’estudi dels temes que estan tractant a classe. Les places són limitades, i s’ofereixen als alumnes que més demostren poder aprofitar-les. Si bé són sessions gratuïtes, hi ha tres condicions que s’han de respectar: no fer campanes, aprofitar les classes i comportar-s’hi. En cas d’incompliment, es perd el dret d’assistència i es dóna a un altre alumne.

Lectures
Com cada any, les maletes viatgeres, carregades de bons llibres, arriben a 1r d’ESO. Gràcies al PLOC (Projecte de Lectura de l’Orfeó Català), els alumnes podran fer-se tips de llegir novel·les. Enguany l’autor convidat és Ricardo Alcántara, que visitarà l’institut pel desembre.

En marxa el viatge a Itàlia de 2n de batxillerat.
Tot i que falten mesos, ja ha començat la preparació del viatge cultural de final d'estudis a Itàlia, com cada any. En la circular es pot trobar tota la informació disponible.
Coraggio e buon viaggio!

Llibres socials

L'AMPA introdueix la compra social de les lectures obligatòries de l'ESO.

D'acord amb la circular que hem repartit entre els alumnes d'ESO, aquest curs l'AMPA ofereix la possibiltat de fer una "compra social" de les lectures de la matèria "llengua catalana i literatura" d'ESO. Per un preu mòdic, 5 € nets, els alumnes poden llogar les tres lectures.Més informació a la circular.
Jaume Codina

Comiat als alumnes del professor Jaume Codina

El passat dijous 22, sense avís previ, el professor Jaume Codina, catedràtic de grec, va venir a l’Institut a acomiadar-se formalment dels nois i noies que havien estat els seus alumnes els últims anys. [més]

Llista de llibres