Benvinguts/es a la pàgina web de l’Institut Francesc Macià, el centre degà de Cornellà.

Estem treballant perquè aquestaweb us sigui útil i entenedora.

Felicitació Nadal 2010

NOVETATS:

SAGA
Portal atri
Gener_2011 Consell Escolar
  • REUNIÓ INFORMATIVA PER A LES FAMÍLIES DE 1r I 4t D'ESO: SORTIDA A LA NEU 2011. Proper dijous 16 de desembre, a les 18 hores, a la sala d'actes/gimnàs de l'institut.

• Col·laborem amb la Marató de TV3.

La Marató de TV3Divendres 3 va tornar a l'Institut l'antiga alumna Núria Matos, que està acabant els estudis de medicina, per fer l'habitual conferència de sensibilització sobre la Marató de TV3. Enguany està dedicada a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides. Va ser una classe extraordinària molt sensible, durant la qual van poder veure el vídeo que ha fet la cadena televisiva, molt impactant, i després la Núria es va desfer en clares explicacions per entendre les causes i conseqüències de les lesions. Una conclusió ràpida és que cal prevenir accidents, i evitar la vida malsana (sedentarisme, alcohol, greixos, tabac, etc.). Una sonora ovació va posar el punt i seguit de la conferència.
    No punt i final, perquè els alumnes van demanar-li impressions sobre la universitat i els estudis de metge, durant una bona estona, escoltant-la amb molta atenció. Ella va intentar desangoixar-los, subratllant les virtuts de la universitat, sense oblidar que ella va marxar de l'Institut amb un currículum magnífic (matricula d'honor, premi CIRIT al treball de recerca, una de les millors notes de les PAU de Catalunya...), i una simpatia irresistible.
    L'any passat va venir a fer la conferència un altre exalumne que acabava medicina, en Pau Romera.

• Premis_CIRITL'Institut Francesc Macià obté un dels premis CIRIT als centres.
    Gràcies als treballs dels alumnes de batxillerat presentats el curs passat al concurs dels Premis Recerca Jove (PRJ), el nostre Institut ha estat distingit amb un dels premis als centres. Té una dotació de 2.500 €, en material científicodocent o llibres. Són guardons del Consell Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica (premis CIRIT), per fomentar l’esperit científic del jovent, del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya.
    La cerimònia del lliurament serà aviat, en algun lloc emblemàtic, sota la presidència d'autoritats.
    link: http://www10.gencat.cat/agaur_web/generados/castella/home/recurs/doc/resolucio_prj_2010_annexos.pdf
  • ACTIVITATS ESPORTIVES AMB LA NEU (10,11,12 i 13 de gener 2011)

Enscomplau informar-vos sobre un projecte del nostre centre adreçat als vostres fills i coordinat pel Dept. d'Educació Física  com a part integrant dels continguts d'aquesta àrea. Es tracta d’una sortida a la muntanya per fer activitats esportives amb la neu.

Més informació important

Esquiada 2011
  • Viatge a les Planes de Son per a 3r d'ESO (14 a 16 de febrer dePlanes de Son 2011)
    Els alumnes de 3r d'ESO poden participar en un viatge naturalista a les instal·lacions de la Fundació Territori i Paisatge a les Planes de Son. En els fulls adjunts hi ha les oportunes explicacions.

• CALENDARI D'EXÀMENS DE BATXILLERAT NOCTURNExàmens
    Ja hi ha el calendari dels exàmens trimestrals de 2n de batxillerat nocturn. Durant aquests dies no hi haurà les classes habituals, sinó els exàmens amb un horari especial. Estudiar de gust!
    [Els grups de diürn fan els exàmens dins de l'horari habitual, sense alteracions, tant durant la primera avaluació com durant la segona.]
  • INFORMACIÓ SOBRE LA DISTRIBUCIÓ DE PORTÀTILS I CONTINGUTS DIGITALS: Suport EDUCAT 1x1

Calendari inici de cursCALENDARI GENERAL DEL CURS

Engega el viatge a Itàlia!

Firenze 2010

Els alumnes de 2n de batxillerat que vulguin,poden participar en el viatge de final d'estudis. Per raons econòmiques, tornem a Itàlia. Com que la selectivitat serà els dies 15-17 de juny, el viatge no pot ser tard, i torna a ser el mes de març, durant la setmana "blanca", o de vacances. Així no es perden classes. Qui hi estigui interessat ha de pagar un avançament i donar el full d'inscripció abans del 12 de novembre. La bona experiència de tants anys avalen un viatge d'estudis inoblidable. Veurem els tresors de Roma, Siena, San Gimignano, Firenze i Pisa. Activitat voluntària ++més informació

LES NOSTRES PISSARRES DIGITALS
HITACHI - FX Trio

pissarresfx-trio

Catàleg....

1 x 1 espai acompanyament

.

EVA_DOCUS_MOODLE
DOCUS_ESCRIPTORI_FM

Google SITES
Caty González

Projecte Educat 1x1 Concurs de matemàtiques

MATEMÀTIQUES
EL PROBLEMA DEL MES

El problema del mes

Consell Català de l'Esport
Consell Esportiu al Baix Llobregat

videotutoriales.es

HOMENATGE A ROSA Mª ANGUERA

TRES PREMIS DE COCA-COLA, PER A ALUMNES DE L'INSTITUT.
Premis Coca Cola Tres alumnes de 2n d'ESO (curs 2n C) han estat triats com a guanyadors en el concurs de redaccions que organitza cada any l'empresa COBEGA SA, embotelladora del conegut refresc d'origen nord-americà.  Elias Torvisco en llengua catalana, i Elena Muñiz i Àlvar Hernández en llengua espanyola, són els alumnes que podran anar el dissabte 29 de maig a Port Aventura, amb les seves famílies, a descobrir i recollir quin premi han merescut. Enhorabona als guanyadors i als seus professors! En altres ocasions ja hi ha hagut alumnes del centre mereixedors d'aquest premi (com Júlia Castan, Raimon Martín, David Sánchez...).

INTERCANVI DE FRANCÈS

Enguany es duu a terme l’intercanvi d’alumnes i professors amb el Collège Vincent d’Indy (http://clg-vincent-dindy.scola.ac-paris.fr/), del districte XII de la ciutat de París. »»Més informació.