Educació en comunicació audiovisual

Publicitat > Producció

Anem a analitzar alguns anuncis.

ANUNCI DOLCE & GABBANA

A- Quins valors s'hi atribueixen?

S'atribueix en aquest anunci el valor de la sensualitat.

B- Estan relacionats amb el producte?

Aquest anunci sí que està relacionat amb aquest producte perquè en aquest cas és un anunci de roba interior i els models veiem que la porten posada.

C- Com es fa l'atribució de significat als productes, per mitjà del text, de la imatge o de totes dues coses?

L'atribució del significat dels productes es fa per mitjà de la imatge perquè surten dos cossos, home i dona, molt atractiu amb la roba interior posada.

ANUNCI VERSACE

A- Quins valors s'hi atribueixen?

S'hi atribueix sensualitat i elegància.

B- Estan relacionats amb el producte?

Sí que està relacionat perquè es veu el producte.

C- Com es fa l'atribució de significat als productes, per mitjà del text, de la imatge o de totes dues coses?

L'atribució de significat dels productes es fa per mitjà de la imatge. Han retratat una dona famosa i maca (Demi Moore).

ANUNCI MASSIMO DUTTI

A- Quins valors s'hi atribueixen?

S'hi atribueix el valor de sensualitat.

B- Estan relacionats amb el producte?

No està relacionat amb el producte perquè no es veu. Encara que sembla de colònia podria ser també de roba.

C- Com es fa l'atribució de significat als productes, per mitjà del text, de la imatge o de totes dues coses?

L'atribució de significat dels productes es fa per mitjà de la imatge, amb dos rostres atractius.

Es coneix com a prescriptor aquell individu que decideix la compra d'un producte perquè un altre l'adquireixi. Per exemple, el dentista ha decidit quina pasta de dents s'ha de comprar per a tota la família: el dentista és el prescriptor.

Anuncis on el protagonista sigui el prescriptor:

VERSACE ---- OMEGA

ANUNCI QUI ÉS EL PRESCRIPTOR? QUÈ PRESCRIU? A QUI HO PRESCRIU? PER QUÈ HO PRESCRIU?
Versace Demi Moore Unes ulleres A les dones Perquè li pagan, li van bé, li agraden...
Omega Nicole Kidman Un rellotge A les dones Perquè li paguen, li van bé, li agrada el rellotge...

Publicitat referencial

És aquella que explica les característiques del producte, diu com és, com actua i mira de donar arguments objectius, raonats i comprobables.

ANUNCI NÚM.1: shiseido

-Tipus de publicitat:

Aquest és un tipus de publicitat referencial.

-Anunciant:

Shiseido.

-Explicació que justifica el tipus de publicitat:

Aquesta publicitat és referencial perquè podem veure com ens descriu el producte.

 

Publicitat emocional

Apel·laria els nostres sentiments, a la nostra relació amb els altres i amb el món, i intentraia convèncer-nos que amb el producte anunciat ens sentim més estimats o més feliços.

ANUNCI NÚM.1: Clarins Paris

-Tipus de publicitat:

Aquest és un tipus de publicitat emocional.

-Anunciant:

Clarins Paris.

-Explicació que justifica el tipus de publicitat:

Aquesta publicitat és emocional perquè surt una mare i una filla divertint-se juntes.

Publicitat simbòlica

Tracta de carregar la marca d'un significat concret que la faci representativa dels nostres desitjos.

ANUNCI NÚM.1: Marlboro

-Tipus de publicitat:

Aquest és un tipus de publicitat simbòlica.

-Anunciant:

Marlboro.

-Explicació que justifica el tipus de publicitat.

Aquesta publicitat és simbòlica perquè podem veure que l'home està fumant el tabac i és molt representatiu sobre els nostres desitjos.

IES Ramon Turró i Darder