Centenari "MÀRIUS TORRES"

CONCURS DE SEGUIMENT DE L’ACTUALITAT

“en quin món vius?”

Introducció

Tot i la seva mort prematura als 32 anys, Màrius Torres va viureun seguit d’anys de la primera meitat del segle XX particularment intensos i que van des dels inestables finals de la Restauració fins els crítics anys de la postguerra, passant per la Dictadura,la República i la cruenta Guerra Civil.

Màrius Torres, en contreure molt jove la tuberculosi,hagué de passar una bona part de la seva vida en un sanatori, sent un obligat espectador dels horrorosos esdeveniments que es produïen al seu país i que afectaven profundament la seva ànima de poeta.

En aquest any en què homenatgem la seva figura, l’institut que ha adoptat el seu nom, va crear el CONCURS DE SEGUIMENT DE L’ACTUALITAT “EN QUIN MÓN VIUS?”per tal que els alumnes prenguin consciència dels fets que s’esdevenen al voltant seu i arreu del món.

Desenvolupament

1. Cada dilluns es repartia a l’alumnat de primer i segon curs d’ESOuna butlleta amb vuit preguntes sobre cultura, art, política, economia, esports i societat; preguntes de plena actualitat, excepte la que, en homenatge a Màrius Torres, feia referència ala seva vida i obra

2. En cadascuna de les qüestions plantejades s’hi expressaven quatre respostes possibles. L’alumne/a destriavalescorrectes i tot seguit dipositava la butlleta en una mena d’urna , al vestíbul de l’institut, per tal que fossin comptabilitzades.

3. Un cop corregides les butlletes s’exposaven els resultats parcials i totals en la pàgina Web de l’institut, a la qual s’hi accedia amb una contrasenya facilitada pel centre.

4. Cada dimecres se sortejava entre els participants un joc didàctic. El dia de St Jordifinalitzà el concurs i es féu el lliuramentde premis als alumnes guanyadors.