25è Aniversari
El curs 1994-1995, l'IES Pau Vila va celebrar el seu 25è aniversari. La commemoració d'aquest esdeveniment es va dur a terme al llarg de tot el curs, i va incloure des de conferències i tallers, fins a l'organització de dos grans actes públics que han quedat impresos en el record de tots nosaltres i en la història del centre:

En la celebració no solament s'hi va implicar la comunitat educativa (alumnat, exalumnat, pares i mares, professorat, exprofessorat i personal no docent) sinó també tot el barri de Gràcia, encapçalat per la seva Associació de Veïns, i d'altres institucions públiques i empreses privades de Sabadell.

Festa Major de Gràcia

El divendres 21 d'abril de 1995 es va iniciar la Festa Major del barri de Gràcia, amb motiu de les noces d'argent del seu institut, el "Pau Vila", i amb l'objectiu d'implicar tant el barri i la ciutat, com tots els alumnes que han passat per les seves aules.

L'extens programa d'aquesta Festa Major va englobar diversos fets importants, com són el bateig del drac Guindilla i dels cap-grossos de l'institut, la cercavila amb la participació de les comparses del centre i dels Gegants i Trabucaires de Gràcia, un recital de Joan Artigas sobre poemes de Salvat Papasseit, o l'actuació dels Castellers de Sabadell i del grup Blat Segat, amb l'espectacle Balls i Danses Tradicionals.

Llistes d'alumnes Llistes dels 11900 alumnes del centre
Drac Guindilla del Pau Vila Cap-grossos del Pau Vila
Drac "Guindilla" i cap-grossos del Pau Vila

Gegants, graellers i Trabucaires del barri de Gràcia

Gegants i graellers de Grącia Trabucaires de Grącia

Cloenda 25è Aniversari

L'acte de cloenda del 25è aniversari va tancar la commemoració, el dissabte 27 de maig de 1995.

Van presidir l'acte, d'esquerre a dreta: Sr. Clavé, president de l'A.P.A.; Sr. Ramon Farré, delegat d'Ensenyament; Sr. Antoni Farrés, alcalde de Sabadell; Sra. Serena Salomone, directora del centre; Sr. Aureli Vila, fill de'n Pau Vila, i el Sr. Oriol Civil del grup municipal del PSC.

Taula presidencial
El Sr. Joan Nogué, va fer una conferència sobre la vida i obra de'n Pau Vila, i tota la comunitat educativa va participar amb diversos parlaments:
  • Francesc Baldebey, professor i membre de la Comissió del 25è aniversari, encarregada de l'organització i coordinació de la commemoració.
  • Sr. Ignasi Civil expresident de l'Associació de Pares d'alumnes.
  • Laura Llagostera, membre de la Comissió d'alumnes del 25è aniversari.
  • Fina Delgado, representant el Personal No Docent.
  • Manuel Udina, exprofessor i un dels directors del centre.
  • Pepe Sanchís, primer director del centre.
Projecció d'audovisuals Projecció àudiovisual
Tot seguit, una projecció àudio-visual dels 25 anys del "Pau Vila", a càrrec de David Bisbal, ens va fer reviure moments inoblidables.

Un concert de piano (Josep Maria Almiron), flauta travessera (Berta Tiana i Bruno Cruz) i violí (Lluís Osca), i uns poemes cantants per Joan Artigas, exprofessor del centre, ens van retornar dolçament al present.

La magnífica cloenda amb la Coral de l'Institut, dirigida per en Pep Vila, l'Eva Carbonell i  en Constantí Sotelo, van donar el toc emotiu de punt i final a la jornada i, per arrodonir, el piscolabis al gimnàs de l'institut va permetre un "têt a têt" dels assistents.

En acabar, es va fer un dinar de germanor al Cercle Sabadellenc (Bellaterra), i com a record us deixem aquesta última imatge.

Professorat del Pau Vila (148Kb)
Professorat del Pau Vila (148 Kb)