semillero de científicos sociales

semillero de científicos sociales 2015

II Congrés-Concurs (programa)

presentació Semillero 2015 al Vinyes Velles

presentació dels treballs realitzats pels alumnes

Un veritable plaer, un veritable plaer ha estat poder viure aquesta experiència tots junts; la nostra cooperació i compenetració han crescut dia rere dia.

Aquesta investigació ens ha servit per fer-nos una idea i encaminar-nos de cara al Treball de Recerca que haurem de realitzar en un futur proper.

Finalment donem les gràcies a totes aquelles persones que ens han donat la possibilitat de participar en el projecte, i a través d’aquest escrit ens adrecem a elles per dir-los: Gràcies!

Édgar Martínez, Paula Montoro, Cristina Muñoz, Meritxell Ropero i Brenda Maria Paniagua
alumnes participants

síndrome de Down en adultos vida de adolescentes en un Crae
síndrome de Down en adolescentes vida de niños (7 a 11 años) en un Crae

Institut Vinyes Velles finalista 2015

Cloenda Semillero 2015

Programa del II Congrés

Recepció i salutació de la Dra. Núria Gorgorió, Degana de la Facultat de Ciències de l’Educació.

- Xerrades a càrrec dels centres guanyadors de la primera edició del Semillero. Benvinguda a càrrec del Dr. Reinaldo Martínez, Coordinador del Semillero.

- Intervencions del Dr. Rafa Merino, Coordinador de la titulació de Pedagogia i Educació Social i de la Dra. Carme Ruiz, Directora de l’Institut de Ciències de l’Educació. Conferència convidada “Primeres passes cap a la recerca” a càrrec de Laia Encinar i Leila Touil, col·laboradores del grup de recerca PAFIU.

- Primera sessió d’exposicions dels treballs efectuats per l’alumnat dels diferents centres.

- Segona sessió d’exposicions dels treballs efectuats per l’alumnat dels diferents centres.

- Performance.

- Entrega dels premis del II Congrés de Semillero de Científicos Sociales.

Alumnes del Vinyes Velles participants en el II Congrès

premi 1 semillero de científicos sociales 2014

Universitat Autònoma de Barcelona primera ronda de presentació de pòsters per part de les escoles i instituts on es comenten els interrogants, les variables, el marc teòric, els mètodes, resultats, conclusions i implicacions del seus treballs.

Els alumnes Fatu Dembaga, Paola Pérez i Carlos Romero de 1r de Batxillerat del nostre Institut han obtingut el premi a la millor presentació de projecte dins de la seva participació al I Semillero de Científicos Sociales de la UAB.

Semillero de Científicos Sociales. Presentació de Pòsters I

Servei d'Audiovisuals
Facultat de Ciències de l'Educació
Expedient: 648.03
Data: 27 Maig, 2014
Publicació: 6 Juny, 2014
Durada: 28 minuts

semillero

El "Semillero de Científicos Sociales"·és un programa organitzat pel Grupo de Investigación en Patrones de Aprendizaje y Formación Investigadora en la Universidad (PAFIU) en col•laboració amb el Grau en Pedagogia i Educació Social (PiES) de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB.

El projecte va sorgir de la inquietud, i la necessitat, de fomentar la iniciació a la investigació científica en les Ciències Socials i de l’Educació des del batxillerat.

Es proposa una estratègia d’aprenentatge i ensenyament basada en la comprensió del mètode científic aplicat a les Ciències Socials, en el treball cooperatiu entre estudiants de batxillerat i de primer curs de grau, i en l’elaboració d’un estudi d’investigació autèntic.

Els objectius principals del Semillero pel que fa als estudiants de batxillerat són:

1.- Comprendre la pregunta d’investigació formulada per un grup d’estudiants que cursen l’assignatura Aspectes Biopsicològics de la Persona, com a part d’un procés de sensibilització envers els problemes socioeducatius i la importància d’investigar sobre ells.

2.- Participar en l’elaboració del marc teòric, la metodologia i la recollida de dades per respondre la pregunta d’investigació plantejada.

3.- Col•laborar en l’anàlisi dels resultats, les conclusions i les idees per a la presentació pública de l’estudi.

Catalina Borràs Barber
Coordinadora