El cicle formatiu
Tècnic/a en elaboració de productes alimentaris

vAbril 2016: Els alumnes del CFGM dual d'Elaboració d'aliments visiten l'ExpoAlimentària:

vFebrer 2016: Els alumnes del CFGM dual d'Elaboració d'aliments, cicle paral·lel al que es cursa en el nostre centre, venen a fer un intercanvi. Han explicat als nostres alumnes com fer bull, és a dir, botifarra blanca cuita, mentre que els nostres alumnes els han ensenyat alguns trucs de pastisseria:

CFGM

v Visites a l'ATO de Vidreres i la depuradora d'Hostalric:

v Octubre 2015. Els alumnes del cicle engeguen màquines:

cfgm01

Matrículació CFGM, documents que cal portar:

Imprès de matrícula
Quota de centre pagada
Autorització per marxar a última hora
Autorització dret d'imatge: menors d'edat , majors de 18 anys
Autorització per sortir fora del pati
Autorització TIC
Autorització sortida a l'entorn
Carta de compromís de l'alumnat
Dades personals
A més a més, per a primer curs cal portar: una fotografia, fotocòpia del DNI i fotocòpia del llibre de vacunes.

Juliol 2015. Acte de graduació dels alumnes de formació professional dual, presidit per la consellera d'Ensenyamen, Irene Rigau, al Palau de Congressos de Catalunya. Durant l’acte es van lliurar els diplomes als graduats de la segona promoció, al voltant de 900 alumnes, provinents de 62 centres educatius d’arreu del país, i que han dut a terme les pràctiques a 200 empreses. Més fotos clicant la imatge:

Maig 2015. Acte de graduació de final de cicle. Més fotos clicant la imatge:

Maig 2015. Treball de síntesi dels alumnes de segon curs. És equivalent al treball de recerca de batxillerat. Han de dissenyar una nova empresa alimentària o un negoci. També poden desenvolupar un nou producte d'una empresa ja existent. Més fotos clicant la imatge:

Març 2015. Visitem l'empresa Coca-Cola a Martorelles. Més fotos clicant la imatge:

Febrer 2015. Visitem el Mas Marcè, a Siurana d'Empordà: vam veure les instal·lacions i vam elaborar mató. Hi faN productes tradicionals i ecològics elaborats amb llet d'ovella ripollesa i quall vegetal herbacol: recuit, iogurts, llet, mató, formatges i xai lletó. Més fotos clicant la imatge:

Gener 2015. Sergi escriu: Els primers croissants de xocolata sortits de la planta pilot de l'Institut!! Molt bons! Felicitats a tots els alumnes i professors del cicle!! Me n'hagués menjat quatre o cinc!!!

Setembre 2014: tornem a oferir esmorzars populars, dimarts i divendres, elaborats pels alumnes del cicle formatiu; les pizzes seran de pernil dolç, formatge i tonyina; els entrepans, de botifarra, truita, bikini i burguer. Cliqueu la foto:

Setembre 2014: iniciem el segon any, ara amb els dos cursos de cicle formatiu:

Professorat i currículum (INS Vescomtat de Cabrera)
Tríptic informatiu (INS Vescomtat de Cabrera)
Díptic amb més informació (Gencat)
Informació detallada del cicle (Gencat)

Formació professional grau mitjà: guia informativa 2014 (Gencat)

Estiu 2014: es fan les obres per a construir l’obrador on els alumnes podran realitzar les pràctiques; ha estat finançat pel departament d’Ensenyament de la Generalitat que ha fet una aportació de 60.000€ i per l’Ajuntament d’Hostalric que hi ha destinat 17.000€. Font: web municipal.

Març 2014: els dies 5, 6 i 7, el cicle participa en la Fira Guia't de Granollers:

Desembre 2013. Organitzem l'esmorzar del divendres 20, diada per a celebrar l'arribada de les vacances de Nadal:

Desembre 2013: visitem Joprimsa, empresa d'Hostalric que prepara vegetals frescos pelats i tallats: patates, alls, cebes, pastanagues...

Octubre, novembre 2013: ja tenim les primeres fotos!

En Sergi Serramitja, el nostre professor de pràctiques de cuina del cicle formatiu, ens diu: Avui dilluns 14 d'octubre de 2013, hem iniciat les pràctiques d'elaboració de primeres matèries vegetals, hem estrenat uniforme i hem començat a treballar a l'aula de pràctiques.

Setembre 2013: Comencem el primer curs del nou cicle formatiu.

La foto més creativa de macarrons

A partir d'aquest curs 2013-2014, el nostre institut ofereix un nou CFGM d'Elaboració de productes alimentaris. Es tracta d'un cicle formatiu de grau mitjà de dos cursos de durada, en modalitat dual: el primer curs es realitzarà a l'institut i la major part del segon curs es realitzarà a l'empresa.