Departaments

© INS Vescomtat de Cabrera

Girona medieval
Activitat de Ciències socials a Segon d'ESO, febrer 2008

L' activitat compren un recorregut pels monuments més representatius de la Girona medieval.

A les 10 del matí començarà la visita al Museu d' Art de Girona, emplaçat al' antic Palau Episcopal. Els alumnes faran una activitat sobre "Art romànic i gòtic: pintura, escultura i arquitectura", coneixeran les obres més significatives de l' art medieval i aprendran in situ a distingir e identificar les característiques d'aquests estils artístics pel que fa referència a la pintura i a l'escultura. A la catedral de Girona observaran els trets principals de l' arquitectura gòtica i coneixeran com es construïa una catedral. La visita continua al claustre i al Museu Capitular on podran veure el Tapís de la Creació, el Còdex de l' Apocalipsi, la col·lecció d'orfebreria musulmana i dels tallers gironí dels segles XIV i XV.

El recorregut pels call jueu i el centre Bonastruc ça Porta, emplaçat al Carrer de la Força, mostrarà la importància de la cultura jueva en l' època medieval. A la tarda la visita acabarà als Banys Àrabs i l' església de Sant Feliu.

L' alumnat farà un dossier sobre les diferents activitats preparat per la professora Merche Ginés.

Enllaços:

Tres vídeos Edu3