Orientacions per al suport i l'assessorament del Servei Educatiu
a la biblioteca escolar

Àmbits / Dinamització

Suport als centres que inicien el projecte biblioteca escolar "puntedu"

Accions

1. Coneixement de l’estat de les biblioteques escolars dels centres educatius de la zona.

2. Acollida de les demandes i iniciatives individuals del professorat (si n’hi ha) sobre biblioteca escolar.

3. Organització d’activitats de sensibilització: conferències, reunions informatives, visites a altres biblioteques escolars, sessions de promoció de  la lectura…

4. Creació d’espais de trobada i de treball entre professorat de diversos centres. (Vegeu també àmbit formació).

5. Inclusió en activitats i fòrums  i de forma transversal, la importància i encaix de la biblioteca escolar en l’execució d’un currículum per competències.

6. Presentació de propostes innovadores de  bones pràctiques  on hi puguin haver col·laboracions d’altres entitats i institucions per motivar i potenciar el professorat dels centres que s’inicien en el projecte. (Vegeu també els àmbits  zona educativa i assessorament).

7. Propostes, suggeriments i organització d’ activitats de foment de  la lectura i escriptura en sentit ampli i activitats d’accés i ús de la informació, d’acord amb les necessitats dels CE i/o conjuntament amb els CE.

8. Coneixement, potenciació, informació, col·laboració, si escau, amb entitats del territori que organitzen activitats per al professorat amb participació de l’alumnat.


 

  1. Coneixement de l’estat de les biblioteques escolars dels centres educatius de la zona
    • Qüestionari inicial
    • Activitat prèvia a tots els blocs.
  2. Acollida de les demandes i iniciatives individuals del professorat (si n’hi ha) sobre biblioteca escolar.
  3. Organització d’activitats de sensibilització: conferències, reunions informatives, visites a altres biblioteques escolars, sessions de promoció de  la lectura…
  4. Creació d’espais de trobada i de treball entre professorat de diversos centres. (Vegeu també àmbit formació).
  5. Inclusió en activitats i fòrums  i de forma transversal, la importància i encaix de la biblioteca escolar en l’execució d’un currículum per competències.
  6. Presentació de propostes innovadores de  bones pràctiques  on hi puguin haver col·laboracions d’altres entitats i institucions per motivar i potenciar el professorat dels centres que s’inicien en el projecte. (Vegeu també els àmbits  zona educativa i assessorament).
  7. Propostes, suggeriments i organització d’ activitats de foment de  la lectura i escriptura en sentit ampli i activitats d’accés i ús de la informació, d’acord amb les necessitats dels CE i/o conjuntament amb els CE.
  8. Coneixement, potenciació, informació, col·laboració, si escau, amb entitats del territori que organitzen activitats per al professorat amb participació de l’alumnat.

Torna al principi