Orientacions per al suport i l'assessorament del Servei Educatiu
a la biblioteca escolar

Presentació

En aquest document es recullen serveis a prestar, accions a realitzar, instruments a utilitzar que els serveis educatius poden emprar per fer el suport i l’assessorament a les biblioteques escolars. El seu objectiu és orientar l’activitat, descriure accions i procediments i facilitar exemples de documents de suport als Serveis Educatius de Zona.

Aquest suport i assessorament que és propi dels professionals dels equips dels CRP, comporta que les persones que el duguin a terme siguin competents en dinamització educativa, en disseny de la formació i en l’acompanyament dels projectes dels centres educatius.

Del contingut del document es desprenen unes tasques pròpies de cada CRP, però també hi ha implícit un treball conjunt i en xarxa amb la resta de SEZ de cada ST i la col·laboració amb el Programa de bibliotecas escolar “puntedu”.

El document contempla els apartats àmbits, serveis, accions, instruments, experiències i observacions.

Un àmbit és un agrupament o conjunt de serveis a prestar o bé d’actuacions a realitzar des del SE. S’han de considerar com a conjunts no disjunts en els quals hi ha accions que podrien estar en més d’un àmbit.

Al menú àmbits es despleguen els serveis a oferir als centres educatius des dels SE.

Les accions que s'han recollit en cadascun dels serveis, s’han d’interpretar en clau interna del servei educatiu. Es tracta d’un llistat d’accions possibles a realitzar. De totes elles cada equip ha de decidir quines són les que més s’adeqüen a les necessitats de les escoles i amb les que assolirà els objectius que des del servei educatiu es proposi. Tot i que s’ha relacionat cada servei amb les accions a realitzar, en alguna ocasió una acció pot respondre a més d’un servei.

Finalment a instruments es recullen documents que serveixen d’exemples concrets de procediments a seguir per un centre educatiu adients a les accions proposades. Documents que poden estar adreçats al servei educatiu o al responsable de biblioteques dels centres educatius.

Aquest document es completa amb la relació d’experiències de serveis educatius en el suport i l’assessorament en biblioteques escolars i en un futur s’haurà de relacionar amb les pràctiques reeixides en biblioteca escolar de centres escolars. També s'ofereixen observacions a tenir en compte.

Llegenda de les icones:

Instruments

Experiències del servei educatiu cap als centres educatius

Torna a l'índex