logo índex inclusió
Tamany text normal Tamany text gran Tamany text més gran
1part. Un enfocament inclusiu per a la millora dels centres educatius 1part. Un enfocament inclusiu per a la millora dels centres educatius 1part. Un enfocament inclusiu per a la millora dels centres educatius
Anar a inici Botó per imprimir Botó per visualitzar pdf Anar a ajuda Sortir Anar a 2a part Anar a 3a part Anar a 4a part Anar a 5a part
Benvinguda a l'Índex per a la inclusió · Conceptes clau: desenvolupar un llenguatge per a la inclusió · Referents per a l’anàlisi: dimensions i seccions · Els materials per a l’anàlisi: els indicadors i les preguntes · El procés de l’Índex · L’ús de l’Índex · Allò que els centres educatius poden esperar





Índex per a la inclusió














Índex per a la inclusió
El procés de l'Índex
El mateix procés de l'Índex pot contribuir a avançar cap a l'educació inclusiva. Implica una autorevisió col·laborativa detallada que parteix de l'experiència de totes les persones relacionades amb el centre. No es tracta d'avaluar la competència de ningú, sinó de trobar maneres de donar suport a la millora escolar i professional. Una versió d'aquest procés es descriu detalladament en la segona part. Aquest procés es pot representar com un cicle de planificació de la millora del centre (que es descriu més endavant), amb una fase addicional el primer any d'inici del procés de l'Índex, en la qual un grup coordinador es familiaritza amb els materials i amb la manera com s'han d'utilitzar (Quadre 4).


Quadre 4. El procés de l'Índex i el cicle de planificació de la millora del centre


Així i tot, el procés de millora del centre no s'hauria de veure com un procés mecànic, ja que sorgeix tant de les relacions que hi ha entre els valors, les emocions i les accions com de la reflexió, l'anàlisi i la planificació acurades. Té tant a veure amb els cors com amb les ments.


pujar


Index for inclusion © World copyright CSIE Ltd 2002 - ISBN: 84-88795-80-7