logo índex inclusió
Tamany text normal Tamany text gran Tamany text més gran
1part. Un enfocament inclusiu per a la millora dels centres educatius 1part. Un enfocament inclusiu per a la millora dels centres educatius 1part. Un enfocament inclusiu per a la millora dels centres educatius
Anar a inici Botó per imprimir Botó per visualitzar pdf Anar a ajuda Sortir Anar a 2a part Anar a 3a part Anar a 4a part Anar a 5a part
Benvinguda a l'Índex per a la inclusió · Conceptes clau: desenvolupar un llenguatge per a la inclusió · Referents per a l’anàlisi: dimensions i seccions · Els materials per a l’anàlisi: els indicadors i les preguntes · El procés de l’Índex · L’ús de l’Índex · Allò que els centres educatius poden esperar

Índex per a la inclusió
L'ús de l'Índex
Es diu que la inclusió és la peça clau de la política del Govern britànicsubindex 1. No obstant això, molts professors comenten que han de treballar de valent per tal de disminuir les pressions d'exclusió que provenen de les polítiques que fomenten la competició entre els centres i que condueixen a una perspectiva restringida de l'assoliment dels alumnes. Moltes de les barreres a l'aprenentatge i a la participació es troben en contextos sobre els quals els centres tenen poc control. Les barreres més fortes que impedeixen avenços educatius són aquelles que estan associades amb la pobresa i la pressió que provoca. Tot i així, els centres poden canviar i han de fer-ho: han de saber que poden tenir un efecte molt important en les experiències educatives de l'alumnat i del professorat si desenvolupen cultures en les quals tothom sigui respectat i on les polítiques i les pràctiques donin suport a tots els estudiants per tal d'aprendre i de participar amb els altres, amb la finalitat d'assolir uns resultats educatius òptims. Molts centres, amb circumstàncies ben diferents, troben que l'Índex els ajuda, ja que els permet tenir un cert grau de control sobre el seu propi avenç cap a la inclusió; és a dir, els ajuda a analitzar el que fan, a determinar les prioritats per canviar i a posar en pràctica aquestes prioritats.

pujar

Index for inclusion © World copyright CSIE Ltd 2002 - ISBN: 84-88795-80-7