Intercanvi cultural entre el Japó i el Solsonès

Curs 2006-07

Temàtica treballada curs 2005-06

Festes populars de Catalunya

Es treballen les festes populars de Catalunya que habitualment es celebren en els centres escolars: la castanyada, el Nadal, el carnaval i la pasqua. Es recull una mostra de cadascuna de les manualitats que cada centre realitza amb motiu de la celebració d'aquestes festes per a ser exposades a les ciutats de Kamisihoro-cho i Agueo. Paral·lelament es crea quatre cartells, un per cada festa, amb les fotos de les celebracions. Finalment un muntatge audiovisual en suport dvd recollirà les imatges de totes les festes celebrades a cada escola. Les obres exposades es quedaran al Japó i seran repartides a les escoles participants d'ambdues ciutats.

Treballs d'alumnes del Japó

Els treballs exposats corresponen als nens i nenes de primària dels centres de Kamisihoro-cho i als nens i nenes de primària d'Agueo del Japó. Les obres exposades són molt diverses:dibuixos, cal·ligrafies, dibuixos d'un conte dibuixat, papiroflèxia...
En la inauguració es fa un taller: "Conte dibuixat" (el mateix que s'exposa dels nens japonesos). Es llegeix un conte i els nens l'interpreten dibuixant-lo. Complementen l' exposició quatre plafons i es passa un DVD resum del treball realitzat pels nens i nenes de primària del Solsonès.
Una vegada finalitzada l'exposició les obres retornaran al seu origen.