Intercanvi cultural entre el Japó i el Solsonès

Curs 2005-06
Curs 2006-07

Activitats curs 2003-04

Exposició de cal·ligrafia japonesa (shodo)

Treballs realitzats pels alumnes de les escoles de Kamisihoro-cho. Les lletres de la Xina van ser introduides al Japó, on encara no existien les lletres japoneses, durant els segles VI i VII per un capellà budista xinès. Per ajustar els sons de l´idioma japonès, que fins aquell moment la gent parlava, amb aquest sistema de lletres, els japonesos van inventar que cada so japonès correspongués a cada lletra xinesa, i això s´anomena Hiragana.
Va ser així com la gent va començar a escriure la llengua japonesa i com a conseqüència de la seva evolució va arribar a Wayo Sho-do, un estil propi que barreja Hiragana i les lletres xineses.
Escriure amb aquestes lletres barrejades amb uns pinzells i tinta xinesa és SHO-DO, és a dir, escriure lletres de manera bella com si fos un disseny gràfic.
Calendari: Festa Major de Solsona, setembre 2003
Lloc: sala d'exposicions La Quadra, Solsona

Exposició de dibuixos i pintures sobre Solsona i comarca

Treballs realitzats pels alumnes de 6è de Cicle Superior del CEIP Setelsis i Arrels I. Dibuixos i pintures en diverses tècniques sobre làmina DIN A3. El tema de les obres és Solsona i la comarca del Solsonès en general.
Calendari: festa nacional de la cultura al Japó, dies 1, 2 i 3 de novembre de 2003
Lloc: ciutat de Kamisihoro-cho

Exposició de dibuixos i pintures sobre Solsona i comarca

Treballs realitzats pels alumnes de 6è de Cicle Superior del CEIP Setelsis i Arrels I. Aquests treballs ja van ser exposats al Japó