Servei educatiu del Berguedà

Berga, 6 de setembre de 2005

PONÈNCIES I MATERIALS

Conferència:

“Com construir una escola per a tothom” a càrrec de Climent Giné

GINÉ, C. Aportacions a la comprensió, construcció i manteniment d’una escola per a tots.Conferència de la I Jornada d’Educació al Berguedà. Setembre 2005.

AINSCOW, M. El próximo gran reto: la mejora de la escuela inclusiva. Presentación de apertura del Congreso sobre Efectividad y Mejora Escolar, Barcelona, Enero 2005.

Experiències:

“L’apadrinament a l’escola rural” a càrrec de Montserrat Castanys

CASTANYS, M. Padrines i padrins. Presentació de l’experiència didàctica ala I Jornada d’Educació al Berguedà. Setembre 2005.

“Aplicació del disseny universal d’aprenentatge” a càrrec de Dolors Ramon

RAMON, D. Llista de control de les Característiques dels textes considerats.

RAMON, D. TRIPSA: Full de l’aprenentatge ordenat.

RAMON, D. Bibliografia sobre Aplicació del Disseny Universal per a l’Aprenentatge: una proposta per acostar el “medi”a tots els alumnes.

Els grups d’aprenentatge cooperatiu. Una alternativa a les classes magistrals a secundària” a càrrec de Rosa Pujol

MUJAL, N.; PUJOL, R.; VIVO, J. Una alternativa a les classes magistrals: experiència de treball cooperatiu a l’àrea de llengua catalana.

PUJOL, R. Una alternativa a les classes magistrals: experiències de treball cooperatiu a les àrees de ciències experimentals i de llengua catalana.

Conferència:

“Nuevas perspectivas metodológicas. Facilitando el aprendizaje y la participación en las escuelas” a càrrec de Carlos Ruiz

DURAN,D.; ECHEITA, G.; GINÉ, C.; MIQUEL, E.; RUIZ, C.; SANDOVAL, M. (2005). Primeras experiencias de uso de la guia para la evaluación y mejora de la educación inclusiva (Índex for Inclusion) en el Estado Español. Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación. Vol. 3, No. 1.

ORCASITAS, J.R. 20 años de integración escolar en el País Vasco. Haciendo historia... Construyendo un sistema educativo de calidad para todos. CONGRESO. La respuesta a las necesidades educativas especiales en una escuela vasca inclusiva. Donostia, 2003.

GOBIERNO VASCO.DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN, UNIVERSIDADES E INVESTIGACIÓN. Escuelas inclusivas.

GOBIERNO VASCO.DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN, UNIVERSIDADES E INVESTIGACIÓN. Modelos de atención a la diversidad.

GOBIERNO VASCO.DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN, UNIVERSIDADES E INVESTIGACIÓN. Experiencias de éxito para todo el alumnado.

Correu electrònic de Carlos Ruiz: carlos@zarauzgune.com