Servei educatiu del Berguedà

EDUCACIÓ INCLUSIVA I COMPROMIS SOCIAL

Berga, 9de setembre de 2009

Pavelló de Suècia

L'Educació inclusiva suposa una concepció solidària i compromesa amb l'altre, individual i col·lectiu.Aquest compromís s'ha de materialitzar, amb polítiques i amb pràctiques conseqüents, a cada aula, a cada escola, a cada comunitat i al món, entès en la seva globalitat.

En tot cas ha de depassar els requeriments formatius de l'economia de mercat per avançar cap a una educació que faci competents a totes i tots els alumnes com a ciutadans del món.

PONÈNCIES I MATERIALS

Ponència:

• L'agermanament, una estratègia per al compromís i la cohesió de tota la comunitat escolar. Benjamí Moliner. (presentació)

Ponència:

• Ciutadania i Solidaritat, perspectives d'una experiència global a secundària. Joan Campillo. (enllaç)

Ponència:

• Aprendre des de la reflexió sobre la pràctica. Pia Vilarubias. (contingut)

Ponència:

• Escoles compromeses. Una visió de conjunt. Arcadi Oliveres. (podeu trobar la seva intervenció en format audiovisual al Servei educatiu del Berguedà)