|
||||||||||||||||
Pràctica | ||||||||||||||||
Parts d'una Webquest?
|
Les WebQuest tenen una estructura estàndard que facilita tant la creació com laplicació a laula. En una WebQuest, trobareu els apartats següents: |
|
1- La portada | |
Una WebQuest es presenta en format HTM, és a dir, com una web. La portada de la WebQuest és la pàgina inicial o índex. | |
Portada de la Webquest "Viatja
per Europa"
|
|
2- Introducció | |
En aquest apartat es presenta la WebQuest. Sintenta motivar lalumnat plantejant lactivitat en forma de repte. Al mateix temps sintenten sintetitzar els continguts generals de la WebQuest pel professorat que pugui estar interessat en usar-la. |
|
Introducció de la Webquest
"Els contes d'Andersen"
|
|
3- Tasca | |
La tasca o tasques fa referència a allò que els alumnes han de fer, com a producte final. En aquest apartat ha de quedar clarament definit quin ha de ser aquest producte. Pel que fa a la WebQuest que hem escollit dexemple es planteja més duna tasca i es dóna lopció al professorat responsable de conduir lactivitat, de fer una selecció de tasques segons lalumnat a qui vagi dirigida la WebQuest. |
|
Tasca de la Webquest "Divertiments
matemàtics. "
|
|
4- Procés | |
En aquest apartat es descriu amb detall tot el que sha de fer per poder resoldre la tasca encomanada: des de lorganització dels alumnes, a les activitats i eines per portar-les a terme. Pel que fa a lorganització sovint es plantegen grups cooperatius on els alumnes desenvolupen diferents rols. Les activitats són diverses però gairebé sempre basades en la cerca guiada a partir denllaços oportunament seleccionats. Com hem dit, a cada activitat shi inclouen les eines de suport necessàries per portar-la a terme: mapes, enllaços complementaris, etc. |
|
Procés de la Webquest "Un
Sant Jordi Intercultural"
|
|
5- Avaluació | |
En una WebQuest sespecifica clarament quins seran els criteris davaluació. Sacostumen a avaluar els productes finals (presentacions, murals, exposicions del tema...). En moltes WebQuest trobareu la rúbrica. Amb la rúbrica savaluen diversos aspectes, des del procés a la interacció entre els grups, a partir duns criteris graduats i definits (sovint en forma de document annex) a la mateixa WebQuest. Algunes WebQuest proposen també activitats dautoavaluació
a lalumnat, ja que la reflexió sobre el propi procés
daprenentatge es considera important. |
|
Avaluació de la Webquest "Webtour
pels països catalans"
|
|
6- La conclusió | |
La conclusió és sempre un punt i seguit en la recerca continuada. Es fa un breu repàs de la feina feta i sembasten nous propòsits i aventures del coneixement. |
|
Conclusió de la Webquest "Flora
i fauna dels pirineus"
|
|
7- Crèdits | |
En aquest apartat els autors donen les seves dades, agraeixen altres
col·laboracions, i/o demanen suggeriments i comentaris. |
|
8- Guia didàctica |
|
Algunes WebQuest inclouen aquest apartat pel professorat, daltres van donant les diferents indicacions didàctiques entre els apartats comentats. | |
|
|
Desenvolupament de la pràctica | |
Navegueu per les webquest que hem fet servir d'exemple en les diferents parts i per parelles mireu de respondre les següents preguntes: Són majoritàriament activitats orientades
a la recerca?
|
|