Organitzacions científiques i educatives

AMERICAN ASSOCIATION FOR ADVANCEMENT OF SCIENCE
Els editors de la revista Science mantenen una secció de recursos educatius accessible a professors, estudiants i públic en general.

AMERICAN GEOPHYSICAL UNION
Junt amb dades científiques i tècniques, aquesta institució manté un portal educatiu i de divulgació sobre qüestions ambientals.

ASOCIACIÓN ESPAÑOLA PARA LA ENSEÑANZA DE LAS CIENCIES DE LA TIERRA
Associació creada i constituïda per professors de Geologia i Ciències de la Terra. Va incorporant continuadament recursos interessants.

ASSOCIATION FOR SCIENCE EDUCATION
Una excel·lent font de recursos educatius pels professors de ciències, amb abundants referències ambientals.

ATMOSPHERIC RESEARCH INFORMATION CENTER
ARIC és un centre de recursos científics i educatius molt actiu. Són interessants especialment les seves enciclopèdies “on line”, projectes, i activitats.

BRITISH GEOLOGICAL SURVEY
Portal on trobarem tota mena de documents relacionats amb l’estudi dels sistemes terrestres.

CAROLINA BIOLOGICAL SUPPLY COMPANY
Un dels més importants subministradors comercials de material de laboratori manté una secció en la seva pàgina dirigida a les escoles, amb propostes didàctiques molt interessants.

CEESE
Centre d’Etudes Economiques et Socials de l’Environment de la Universitat Lliure de Brusel·les. Resultats “on line” de diverses recerques.

DOW CHEMICAL
Informació sobre tota mena de productes químics de síntesi, amb la seva composició, aplicacions, efectes, etc.

EARTH SYSTEM EDUCATION
Programa d’educació ambiental per alumnes d’educació secundària dissenyat i administrat per la Universitat de Ohio. Centrat en aspectes globals.

EARTH SYSTEM SCIENCE ONLINE
Recursos educatius relacionats amb les Ciències Ambientals. Tractament sistèmic i interdisciplinar. Gran col·lecció d’enllaços.

ERIC CLEARINGHOUSE FOR SCIENCE, MATHEMATICS. AND ENVIRONMENT
L’ERIC és el centre de recursos educatius del govern dels Estats Units. Des de bases de dades fins a activitats de classe, hi trobarem pràcticament de tot. Tots els documents són de lliure accés i utilització.

ESCOLES VERDES
La Societat Catalana d’Educació Ambiental, i el Departament de Medi Ambient gestionen l’acreditació del distintiu escola verda als centres que elaborin una agenda 21 i compleixen determinats requisits.

FORO NUCLEAR
Organització promoguda per la industria nuclear espanyola dirigida a divulgar l'ús pacífic de l'energia nuclear. Accès a informació actualitzada sobre energia nuclear. Proporciona recursos educatius diversos i publicacions de forma gratuïta i organitza jornades, seminaris, concursos, etc. adreçats a professors i estudiants.

GLOBE PROGRAM
El Programa Globe, de la National Oceanic & Atmospheric Administration dels Estats Units recull dades meteorològiques i ambientals proporcionades per més de 10.000 centres educatius de tot el món.

INSTITUCIO CATALANA D'HISTORIA NATURAL
Institució científica fundada en 1899, manté una pàgina web de d’on es pot accedir a treballs temàtics sobre els espais naturals catalans.

NASA CORE
Web immensa, amb enllaços interns i externs de tota mena, amb pàgines dirigides a qualsevol classe de públic. Aquesta secció està especialment elaborada per a professors. Materials de domini públic, amb lliure ús i reproducció. Part de la documentació està traduïda al castellà.

NATIONAL GEOGRAPHIC SOCIETY
Les guies del National Geographic, amb entrades per edats i nivells educatius són una eina de gran utilitat didàctica.

NATIONAL OCEANIC & ATMOSPHERIC ADMINISTRATION
La pàgina principal de la NOAA, de d’on es pot accedir a qualsevol tema sobre l’atmosfera. Manté una pàgina de recursos educatius. Sens dubte, el millor lloc per “baixar” imatges, taules, mapes, etc.

NATIONAL SCIENCE TEACHERS ASSOCIATION
Pàgina amb multitud de recursos d’aula per a professors de ciències. Molt material sobre educació ambiental, accessible a diferents nivells.

NORTH AMERICAN ASSOCIATION FOR ENVIRONMENTAL EDUCATION
Aquesta associació professional, d’incidència internacional, proporciona abundants recursos per educadors ambientals, documents, revistes “on line”, enllaços ben seleccionats. Disponibles les actes de les diverses conferències anuals.

SOCIETAT CATALANA D'EDUCACIO AMBIENTAL
La pàgina dels educadors ambientals a Catalunya.

SOCIETÉ COUSTEAU
L’exploració del món submarí de la mà de la Societat Cousteau.

THE INTERNATIONAL INSTITUTE FOR APPLIED SYSTEMS ANALYSIS
Institució científica no governamental basada a Àustria que ens proporciona accés a infinitat de documents sobre ciència, tecnologia i medi ambient. Especialitzada en investigació sobre desenvolupament sostenible.

UNION OF CONCERNED SCIENTISTS
Prestigiosa organització dels Estats Units formada per científics en exercici preocupats pels problemes ambientals. Gran quantitat d’informació rellevant.

US GEOLOGICAL SURVEY
Pàgina del principal centre de recerca en Ciències de la Terra als Estats Units. Seccions educatives i de divulgació de gran interès.

WINDOWS TO THE UNIVERSE
Plena de recursos de tota classe en educació ambiental. Universitat de Michigan.

WORLD RESOURCES INSTITUTE
Portal d’informació ambiental de l’Institut Mundial de Recursos. Accés complet a la base de dades del seu informe anual.

WORLDWATCH INSTITUTE
La prestigiosa organització que publica cada any el seu informe “L’Estat del Món”. Pàgina permanentment actualitzada sobre temes de medi ambient.