Taller 1
Taller 4
Taller 5
Taller 6

TALLER D'OMBRES 2- ¿QUI ÉS?

OBJECTIUS

• Descobrir el funcionament de la llum a través de jocs diversos de projecció.
  • Prendre consciència de les siluetes dels objectes i del seu propi perfil.

PROCÉS DE TREBALL

• Els alumnes han de fixar-se en què l'ombra varia de nitidesa, grandària i densitat segons si la persona o objecte projectats són més a prop de la pantalla o del projector.
  • Els alumnes van sortint en parelles i comproven com n'és de fàcil d'identificar-los per la silueta. Se'ls proposa que surtin amb algun element diferenciador (un barret, una perruca, unes ulleres, un nas de pallasso, unes orelles de Mickey Mouse…) i els companys han d'endevinar de qui es tracta i què porta.
  • També se'ls proposa que facin moviments característiques (feines, per exemple) i escenificar-ho de manera que l'ombra sigui el més significativa possible.
  • Finalment fan una fitxa en què han de pintar de color negre amb més o menys intensitat segons la grandària de l'ombra representada.

ASPECTES METODOLÒGICS

• S'insisteix en què els alumnes es desplacin ordenadament fins a l'aula d'audiovisuals, i també a la tornada.
  • En tornar guarden la fitxa a la seva carpeta.

ASPECTES ORGANITZATIUS

• La pantalla és feta de paper blanc d'embalar, penjat del sostre i amb un contrapès a terra per tal que quedi tibat i sense moviment.
  • Els altres elements els ha de tenir el professor a punt o preveure quins objectes personals poden intercanviar-se per tal de fer el joc més actiu.

TEMPORALITZACIO

• Una sessió de 60 minuts