Taller 1
Taller 5
Taller 6

TALLER D'OMBRES 3- ELS TRES PORQUETS

• Descobrir el funcionament de la llum a través de jocs diversos de projecció.
  • Comprovar el treball amb plantilles com a objectes projectables, com a introducció al teatre d'ombres xinesques.

PROCÉS DE TREBALL

• Es projecten les plantilles dels personatges de "Els Tres Porquets" mentre es va explicant la història, de manera que ells participin activament en la narració i en les diferents etapes.
  • A continuació són ells mateixos que manipulen les plantilles i van seguint la història que ara explica el mestre i ells es van tornant segons el personatge o element que els ha tocat i segons el moment de la història.
  • Es mira que surtin tots els alumnes i que comprovin la dificultat de col·locar correctament la plantilla perquè la seva silueta aparegui a la paret de manera que es reconegui.
  • Finalment es fa una fitxa en què apareixen una casa, el llop i un porquet, i els camins que han de fer els dos animals cap a la casa. Hi han de pintar els camins i posar el nom als elements

ASPECTES METODOLÒGICS

• S'insisteix en què els alumnes es desplacin ordenadament fins a l'aula d'audiovisuals, i també a la tornada.
  • En tornar, guarden la fitxa a la seva carpeta

ASPECTES ORGANITZATIUS

• Els objectes són triats d'entre els que acostumen a tenir els alumnes a classe.
  • La pantalla és feta de paper blanc d'embalar, penjat del sostre i amb un contrapès a terra per tal que quedi tibat i sense moviment

TEMPORALITZACIO

• Una sessió de 60 minuts