Taller 1
Taller 6

TALLER D'OMBRES 5- LA MÀQUINA D'OMBRES

OBJECTIUS

• Descobrir el funcionament de la llum a través de jocs diversos de projecció.
  • Comprovar el funcionament del retroprojector que forma l'ombra dels objectes opacs

PROCÉS DE TREBALL

• De primer els alumnes han de veure el funcionament del retroprojector amb els mateixos objectes de la sessió anterior.
  • Comproven les diferències d'imatge sobre la projecció ampliada o la que havíem fet de projecció directa.
  • Ells mateixos manipulen els objectes, decideixen quins projecten i, per parelles, les ressegueixen sobre paper enganxat a la paret de projecció.
  • Completen el treball retallant la silueta

ASPECTES METODOLÒGICS

• S'insisteix en què els alumnes es desplacin ordenadament fins a l'aula d'audiovisuals, i també a la tornada.
  • Abans de la sessió s'aprofita per mirar el material elaborat per grups anteriors, com a motivació

ASPECTES ORGANITZATIUS

• La projecció es fa amb el retroprojector.
  • Es té a disposició la mateixa col·lecció de petits objectes de la sessió núm. 4

TEMPORALITZACIO

• Una sessió de 60 minuts