Taller 1
Taller 4
Taller 5
Taller 6

TALLER D'OMBRES 4- ¿QUÈ HI HA AL DARRERE?

• Descobrir el funcionament de la llum a través de jocs diversos de projecció.
  • Comprovar que la silueta es forma a partir d'un llum suficientment fort.

PROCÉS DE TREBALL

• De primer els alumnes observen tot de petits objectes enganxats en el vidre gran de l'entrada de l'edifici principal. Davant dels objectes hi ha el projector de diapositives apagat. A l'altra banda del vidre i davant de cada objecte hi ha un foli aguantat amb una punta de cinta adhesiva.
  • Quan els alumnes passen a l'altra banda comproven que amb el foli no es veu res. Proven a recordar què hi deu haver al darrera.
  • Quan s'encén el projector la silueta dels objectes queda ben marcada i ja els poden reconèixer. Cadascun d'ells en ressegueix un amb el llapis, directament damunt del vidre.
  • A l'aula adjacent pinten els objectes que han resseguit i hi posen el nom. Tenen l'objecte a la vora per tal que relacionin millor la silueta amb l'objecte real.

ASPECTES METODOLÒGICS

• S'insisteix en què els alumnes es desplacin ordenadament fins a l'aula d'audiovisuals, i també a la tornada.
  • En tornar guarden la fitxa a la seva carpeta

ASPECTES ORGANITZATIUS

• La projecció es fa amb el projector de diapositives.
  • Abans de començar la classe s'han d'haver penjat els objectes amb cinta adhesiva a una banda i els folis a l'altra.

TEMPORALITZACIO

• Una sessió de 60 minuts