|
|
Introducció
|
|
És un tema pensat per batxillerat,
però que, amb petites modificacions, es podria
fer servir en un crèdit variable de 4t d'ESO.
Aquests nombres s'introdueixen per donar
sentit a les arrels quadrades de nombres negatius i,
com a conseqüència, per resoldre un cert
tipus d'equacions quadràtiques. Això motiva
l'ampliació del conjunt numèric conegut
fins ara, el dels reals, als dels complexos.
|
|
Utilització a l'aula
|
|
Es començarà
definint la unitat imaginària i deixant que els
alumnes operin amb ella com si d'un nombre real es tractés.
Així podran fer sumes, restes i multiplicacions
d'una manera senzilla. Després, amb la calculadora
Wiris, podran observar la representació gràfica
dels nombres complexos i d'algunes de les seves operacions,
podent comprovar els resultats obtinguts a la seva llibreta
en les diferents finestres. Se'ls guiarà en tot
moment fins que arribin a familiaritzar-se amb la calculadora
perquè, més tard, a l'aula d'informàtica,
ells mateixos puguin anar manipulant i experimentant amb
les finestres conegudes, amb la finalitat de que tot això
els porti a valorar aquesta potent eina i els animi a
aventurar-se, tots sols, a utilitzar-la per resoldre uns
altres tipus de problemes. |
|
|
|
|