Objectius de l'estudi

read_write

Font: http://www.flickr.com/photos/leighblackall/65030029/in/set-1402220/. Original photo by Hummanna. Llicència CC

 

  • Elaborar una guia orientativa sobre els aspectes d'organització i estructuració curricular que, aplicats en un centre d'educació secundària, possibiliten la utilització de les TIC de forma integral i transversal en totes les àrees del currículum tenint en compte la nova orientació a través del treball per competències. Aquesta proposta aniria dirigida a un centre cablejat íntegrament , amb cobertura wifi en totes les seves dependències i amb un dotació de pissarres digitals, tal i com defineix el Projecte Heura que està en fase d'implantació. Aquesta guia també ha de orientar sobre com estructurar els espais virtuals d'un centre d'educació secundària (imatge pública del centre a través de la seva Web, espais de seguiment de l'aprenentatge de l'alumnat, espais per a la coordinació del professorat, inserció dels blogs com a eina d'aula, de matèria, ...).
  • Obtenir una sèrie d'orientacions metodològiques i d'avaluació respecte a la utilització de les diverses eines TIC, en especial de les relatives a la Web 2.0.
  • Proposar un model de certificació de la competència TIC. Aquest model hauria de ser aplicable al conjunt de centres educatius de secundària i tindria que estar que contemplar la possible convalidació amb altres mecanismes de certificació TIC que s'estan adoptant en altres paisos de l'àmbit europeu i amb la certificació ACTIC que s'està començant a impulsar des de la Secretaria de la Societat de la Informació.