Marc teòric i conceptual

D'una forma molt genèrica, els centres educatius, tindran que dissenyar, en un futur immediat, projectes curriculars de centre que, tot i que tinguin una orientació particular en cadascun d'ells, sense cap mena de dubte, hauran de contemplar unes estratègies d'integració curricular de les eines TIC. Aquesta integració de les TIC deixarà de ser un tret de distinció (tal i com es considera actualment) per passar a ser un requeriment necessari de tot centre educatiu que vulgui estar en sintonia amb la societat a la qual ha de donar servei. Els mateixos nous decrets de currículums per a l'educació secundària fan un enfocament en aquest sentit.
 
Aquest treball es fonamenta sobre els següents eixos en el marc teòric de l'organització curricular de centres escolars:
  • els resultats de la recerca al voltant de la utilització de les TIC de forma integral i transversal en totes les àrees del currículum;
  • els resultats de la recerca sobre la nova organització curricular al voltant de l'eix transversal de les competències;
  • els resultats de camp sobre la incorporació de les TIC que s'estan realitzant en els centre educatius del meu entorn més immediat;
  • a partir dels estudis que pugui haver realitzat el mateix Departament d'Educació sobre la incorporació de les TIC en els centres educatius;
  • la formació rebuda a partir de les activitats de formació, conferències i congressos als que s'hagi pogut assistir o que de la informació que pugui arribar-hi de manera indirecta;
  • els resultats de les converses-entrevistes amb diferents actors de l'administració educativa, que siguin considerats d'interès pel seu punt de vista al voltant del tema a estudiar.
D'aquesta manera l'estudi proposat consisteix en establir els aspectes més destacats que s'han de contemplar en el disseny d'un projecte curricular de centre, en base als nous currículums per competències i en una integració avançada de les TIC. Aquest estudi ha de permetre establir uns elements metodològics, unes pautes de treball i unes orientacions didàctiques generals, tant a nivell d'aula com de matèries, útils per als centres educatius que inicien processos d'actualització per “motu propi“ o a través de plans d'autonomia de centres o plans de millora i suport. També ha de dotar d'un model organitzatiu bàsic per a l'administració educativa, en totes les seves dimensions.



Aquesta obra està sota una llicència de Creative Commons. [Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada]
Llicenciat sota la Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License