Expedició Vallès 2007 al GASHERBRUM II

8.035 metres

Expedició

La ruta

Aquest llibre de ruta és la nostra agenda, adaptada per a vosaltres, que intentarem seguir durant els dies que duri l’expedició, els plans d’ascensió als campaments d’alçada, els dies de descans, els dies de preparació d’atac al cim, el dia de l’atac final,...

La nostra via és l’anomenada “Esperó Moravec”.

Aquesta via va ser la utilitzada a la primera ascensió al Gasherbrum II, el 1956 i estava encapçalada per Fritz Moravec, qui assolí el cim resseguint l’esperó sud-oest.

Per fer-vos aquest llibre de ruta més fàcil ho dividirem encinc fases: arribada al país de destí, trekking d’aproximació, Camp Base, campaments d’alçada, atac, descens i arribada a casa.

1-. Arribada al país. Del 23 al 29/06/2007

Els primers dies estan destinats a conèixer l’equip de guies que ens acompanyaran durant tota l’expedició i començarem a reorganitzar tot el material que portem i arreglar tots els papers burocràtics i permisos,... en resum, totes les formalitats del Ministeri. També aprofitarem per comprar material pesat que no hem pogut carregar a l’avió i que ja ens hem assegurat, prèviament, que ho trobarem en el país.

Segurament haurem d’anar al Ministeri de Turisme a revisar tots els aparells electrònics que portem (ràdios, telèfons satèl.lit, material informàtic,...) i pagar la taxa corresponent.

Un cop solucionats els temes burocràtics anirem cap a Rawalpini, amb un vol intern o amb cotxe. Els Jeeps seran els vehicles que ens acostaran fins a Askole, l’últim poble on es possible arribar-hi amb vehicle. A partir d’aquí comença el nostre trekking d’aproximació al Camp Base.

2-. Trekking d’aproximació. Del 30/06/2007 al 06/07/2007

A partir d’Askole (3.050 m), comença la nostra aventura, on creuarem la Glacera del Biafo. Aquesta glacera és un riu enorme de gel de 63 km. de llarg que baixa dels cims centrals del Karakorum i es dirigeix a l’est per la Vall de Braldu.

Seguidament haurem de creuar el riu Dumurdo a Jhula (Jhula significa: pont de corda de filferro recolzat per un cabàs de fusta). Alçada: 3.190 m. Dia 30/06/2007

Seguirem través del riu Braldu en direcció a un oasis verd sota el cim Paiju de 6.611 m. Des d’aquest punt gaudirem de les primeres vistes de l’impressionant Glacera del Baltoro. Ens trobarem a una alçada de 3.400 m. Dia 02/07/2007

Haurem de creuar les Glaceres de Paiju i la del Baltoro a través grans d’escletxes de gel. Ens trobarem a una alçada de 4.130 m.

Travessarem la Glaceres de Yermanandu on conflueixen els Masherbrum i rodegen el Baltoro. Podrem començar a observar el grup dels Gasherbums. Ens trobarem a 4.500 m.

Un llarg camí sobre el gel cobert de rocalla ens condueix fins el legendari circ de Concordia (4.700 m), un remot racó absolutament indescriptible que custodien les muntanyes més increïbles del món:

K-2 (8.611 m), Broad Peak (8.047m), Hidden Peak (8.068 m) i el grup dels Gasherbrum ( de 7.925 m a 8.035 m).

Arribada al Camp Base del Gasherbum II, després de llargues caminades d’aproximació. El Camp Base es convertirà en el lloc més semblant a una llar. Serà el nostre centre d’operacions ion passarem la major part de la nostra expedició i, serà punt d’arribada i sortida i un gran centre de suport entre tots nosaltres.

3-. Camp Base (5.200 m) Del 07/07/2007 al 02/08/2007

EL Camp Base serà el nostre centre d’operacions i el lloc on passarem gran part de la nostra expedició.

Vista del G-II des del Camp Base

L’estada al Camp Base és ideal per aclimatar i, aquesta, és una de les fases més importants de l’expedició.

L’estil que utilitzarem per fer la nostra ascensió és l’estil himalaic, o sigui, que aclimatarem per la mateixa ruta per la que pujarem i aprofitarem aquesta aclimatació per equipar els campaments d’alçada, que ens serviran, també, pel descens.

Una de les característiques d’aquest estil, és l’utilització de les cordes fixes que s’utilitzen per passar amb seguretat per trams pels quals hi haurem de passar vàries vegades i que ja es troben a una alçada important i són sovint, les zones més exposades i tècniques.

4-. Campaments d’alçada

Ens plantejem 3 campaments d’alçada:

Camp I (6.000 m)

Per arribar a aquest primer campament, haurem de remuntar la glacera sud dels Gasherbrum, per un complicat tram d’esquerdes i blocs de gel durant uns 7 km. aproximadament per arribar, finalment, a un gran replà on hi instal.larem el campament.

Camp II (6.500 m)

El trajecte entre el Camp I i el II transcórre per l’Esperó Moravec, el qual equiparem amb una corda fixe en un trajecte de 600 metres, per assegurar la pujada i la baixada. El Camp II el situarem en un nou replà, un cop superat l’esperó.

Camp III (7.000 m)

Per arribar al tercer campament, seguirem una aresta entre trams de 40 i 60º, superant grans blocs de gel i seracs que dificulten el trajecte. El campament l’instal.larem en un replà, un pèl inclinat i al peu de la piràmide rocosa final.

5-. Atac al cim

Des del Camp III farem l’atac al cim tot fent una llarga i cansada travessa per arribar al coll que trobem a 7.800 m. Per l’aresta situada a l’est, trobem el cim del Gasherbrum, a 8.035 m.

6-.Descens

El descens és una de les parts més importants i complicades de tota expedició. Hem de tenir en compte que haver fet cim només suposa que hem fet la meitat de la muntanya. Encara falten superar molts obstacles i encara queden els dies més durs per sentir-se realment, desmuntar els campaments d’alçada i arribar al Camp Base.

7-.Arribada a casa.

I, evidentment, l’expedició no s’acaba fins que no hem arribat a casa. Fins que no hem abraçat a la família que ens espera a l’aeroport. Aquest és el punt i final d’una nova expedició i, esperem, no la última.