SAVALL, A., MOLINA, M.C., CABRA, J., SARASÍBAR, X. i MARÍAS,
I. (1997). Jo, tu i nosaltres. Cos, sexualitat i afectivitat.
(Crèdit variable per a 2n Cicle d'ESO). Barcelona: Octaedro.
Contingut.- ( Podeu trobar també
el Projecte Curricular complet d'aquest llibre
en aquesta web )
-
Sexualitat, cultura i història
-
Parlar de sexualitat escandalitza ?
-
Val la pena parlar-ne ?
-
Això de la sexaologia és seriós
?
-
De persones i animals...
-
Els humans som animals culturals
-
Els condicionaments culturals de la sexualitat
(Política, economia, religió, ètica)
-
La cançoneta del Maig del 68...
-
Compte amb el parlar !
-
Pubertat i adolescència
-
Tinc un cos que no sé si m'agrada
-
Què és això de ser adolescent
?
-
Per què hi ha dos sexes ?
-
Anatomia i fisiologia sexual masculina i
femenina
-
Conèixer el propi cos...
-
La importància d'estrenar o estrenar-se: la
viriginitat
-
Les relacions sexuals i la reproducció
-
La reproducció humana no
és estacional...
-
El cicle menstrual. Què dóna lloc a aquest
cicle menstrual ?
-
El cicle de l'embaràs. Le fecundació.
L'embaràs. Les proves de l'embaràs. El part.
-
El control de la reproducció
-
Els mètodes anticonceptius
-
Les tècniques de reproducció
assistida
-
La interrupció de l'embaràs
-
Les malalties de transmissió sexual. La SIDA.
-
L'apassionat món del trobar parella
-
Els afectes canviants
-
Però, què és el que busquem
els uns en els altres ?
-
Què és això d'enamorar-se
?
-
Com lligar am cordes que no es veuen... (oooh...
sí!?)
-
El propi cos com a penyora
-
No hi ha ningú que no es
frustri mai...
-
La lluita per a l'igualament: el feminisme
-
El plaer i les opcions
-
El plaer: pecat o realització...
-
Els fectors del plaer
-
Les fases del plaer
-
La importància de l'altre/a
-
El mite dels afrodisíacs
-
La imaginació és la que treballa
-
La identitat sexual
-
La normalitat és una dada
estadística
-
Com dir-ho
-
Una altra lluita per la igualtat: El moviment
gai/lesbiana
-
Què hi fa la llei en el meu llit ? (De
la legalitat a la consciència)
DOMINGO, A., ESPINET, B., FONT, P. i DE MANUEL, J. (1995). Cos,
sexualitat i reproducció. Barcelona: Castellnou.
Contingut.-
-
El sexe no és només sexe
-
La bellesa i l'atractiu
-
Sexe i societat
-
Homes i dones: feines diferents ?
-
Les relacions interpersonals
-
Els nois i les noies som diferents ?
-
Maduració sexual i afectiva a la
pubertat
-
Com s'hereta el sexe ?
-
El ritme de maduració
-
Què ens fa diferents ?
-
L'arribada de la pubertat
-
Els aparells genitals masculí i
femení
-
Com és i com funciona l'aparell genital
masculí
-
Com és i com funciona l'aparell genital
femení
-
La resposta sexual humana
-
Les malalties de transmissió sexual (MTS)
-
Fets i característiques de les MTS
-
El preservatiu
-
La SIDA
-
Tenir o no tenir fills ...i quan
-
Fertilitat
-
Nombre de fills
-
Control de natalitat
-
Evitar els problemes
-
Mites i confusions
-
Una recerca sobre els recursos a l'abast
ARASANZ, M., CALERO, M., HORIUEL, E. i PUIGDOMÈNECH, M. (1997).
Cos, sexualitat i reproducció. (Crèdit variable per
a 2n Cicle d'ESO). Saragossa: Baula.
Contingut.-
-
Què significa ser un home o una dona ?
-
La genètica determina el sexe
-
La influència de les hormones en
el sexe
-
El rol dels homes i de les dones
-
Influències socials sobre homes i
dones
-
L'aparell genital humà
-
Els òrgans genitals masculins
-
Els òrgans genitals femenins
-
Fisiologia dels aparells genitals humans
-
Sexualitat i afectivitat
-
Les relacions amb els altres
-
Viure la sexualitat
-
Reproducció, anticoncepció i malalties
de transmissió sexual
-
Fecundació, embaràs, part i
lactància
-
El control de la natalitat
-
Les malalties de transmissió sexual i la
SIDA
ARIZA, C., ARTACHO, F., MONTOBBIO, M. i RODRIGO, M.T. (1998).
Educació sexual. Per una expressió digna del sexe.
(Crèdit variable d'ESO). Barcelona: Barcanova.
Contingut.-
-
La sexualitat a través de l'art
-
Expressió artística i
sexualitat
-
El cos nu en l'art
-
Representació dels comportaments sexuals
-
La sexualitat en l'art contemporani
-
El sexe en els mitjans de comunicació
-
El cos en els mitajsn de comunicació: el
culte a l'aparença
-
La imatge de les relacions de parella
-
La presentació dels rols sexuals
-
Sexe i consum
-
Diferències entre els sexes i rols sexuals
-
Diferències anatòmiques i fisiològiques
entre els sexes
-
Diferències psicològiques
-
L'aprenentatge i la trnasmissió dels rols
-
Els esteriotips
-
L'homosexualitat
-
Els fets sobre l'homosexualitat
-
Per què es produeix l'homosexualitat
-
Les actituds davant l'homosexualitat
-
L'homosexualitat latent en l'adolescència
-
Dificultats i trastorns de la sexualitat
-
Les malalties de transmissió sexual
-
Les desviacions sexuals o parafílies
-
La transexualitat
-
Sexe i drogues
MONTOBBIO, M., SALAZAR, A. i ARIZA, C. (1998). Educació
sexual. Donar la vida. (Crèdit variable d'ESO). Barcelona: Barcanova.
Contingut.-
-
Anatomia i fisiologia sexual
-
L'aparell genital masculí
-
L'aparell genital femení
-
El sistema hormonal
-
Hormones sexuals
-
Els canvis del meu cos
-
Un responsable dels canvis
-
Els canvis puberals en els nois i en les
noies
-
L'ejaculació, esdeveniment puberal cul,minant
en el noi
-
La menstruació, esdeveniment puberal culminant
en la noia
-
Fecundació i desenvolupament prenatal
-
El gàmetes: òvuls i
espermatozoides
-
El procés de fecundació humana
-
La informació genètica i la
determinació del sexe
-
El desenvolupament prenatal
-
La gestació o embaràs
-
Sospita i confirmació de
l'embaràs
-
Modificacions de l'organisme de la mare durant
l'embaràs
-
El control de l'embaràs
-
L'embaràs múltiple
-
Néixer
-
Com s'inicia, el part ?
-
El procés del part
-
Algunes situacions especials
-
El puerperi i l'alletament
LONGÁS, J. i RODRIGO, M.T. (1998). Educació sexual.
Assolit una identitat personal. (Crèdit varible d'ESO). Barcelona:
Barcanova
Contingut.-
-
Què em passa ?
-
Alguna cosa està canviant
-
Qui sóc ? Com sóc ?
-
La família, l'escola, les amistats...
-
La identitat sexual
-
Nen o nena ?
-
La identitat genètica
-
El procés d'identificació
-
Un cos nu, una identitat renovada
-
De l'autoerotisme a l'orientació sexual
-
L'impuls sexual
-
Autoerotisme i masturbació
-
La seguretat personal
-
L'amistat i l'amor
-
En el procés d'orientació sexual
-
El vocabulari relacionat amb la sexualitat
-
Les coses pel seu nom
-
Les connotacions
-
Com parlem ?
-
Nova etapa, nous reptes
-
Esglaó 1: sexualitat i afectivitat
-
Esglaó 2: independència personal
-
Esglaó 3: decisions sobre el futur
ARIZA, C., LONGÁS, J. i SALAZAR, A. (1998). Educació
sexual. Sortir junts. (Crèdit variable d'ESO). Barcelona: Barcanova.
Contingut.-
-
La resposta sexual humana
-
L'estimulació de la resposta sexual
-
Les fases de la resposta sexual humana
-
El context relacional de la resposta sexual
-
Mites i problemes relacionats amb la resposta
sexual humana
-
Afectivitat i sexualitat
-
El desig i l'atracció sexual
-
L'enamorament
-
La integració dels afectes
-
Del "m'agrades" al "t'estimo"
-
L'estimació
-
Elements constitutius de l'amor
-
Les primeres sortides en parella
-
Nivells de compromís en l'amor
-
L'amor és fecund
-
Les relacions sexuals
-
Les relacions vinculen
-
Tipus de relacions sexuals
-
Les primeres relacions sexuals
-
El respecte a l'altra persona
-
La planificació familiar responsable
-
Raons que justifiquen la planificació de
la família
-
Enfocament de la planificació familiar
-
Els mètodes contraceptius
-
Els procediments d'esterilització
BURGUERA, R. i RODÉS, A. (1993). Sida i comunitat escolar.
Informació per a educadors. Barcelona: Generalitat de Catalunya
- Dept. de Sanitat i Seguretat Social.
Contingut.-
-
Aspectes generals de la malaltia
-
Què és la SIDA ?
-
Com es transmet el virus de la SIDA ?
-
Com es contagia
-
Com es diagnostica la infecció pel virus de
la SIDA ?
-
El virus de la SIDA i la comunitat escolar
-
El nen infectat
-
El personal docent i no docent infectat
-
Activitats que no presenten cap risc
-
Situacions de risc potencial
-
Què cal fer a l'escola
-
Actituds davant del problema
-
Mesures preventives en el medi escolar
-
Criteris d'actuació a l'escola
-
Educació per a la salut a l'escola
-
Annexos
-
Desinfecció de ferides amb sang
-
Farmaciola
-
Preguntes més freqüents que es plantegen
als mestres
-
On es pot demanar més informació sobre
la SIDA
|