Racó docent

Darrer dia al Departament d’Educació, juliol del 2020 / Institut Esteve Terradas, 1990.
Aquesta és una imatge doble. Posa el cursor a sobre per visualitzar la segona opció.

Podria dir que el meu ofici ha estat, i és, el de docent.

Sóc un acèrrim defensor de la Formació Professional (FP), lamento el llast que arrossega d’aquella època en la qual a la FP es podia accedir havent suspès l’EGB i que l’ha associat a l’alumnat que no vol estudiar i/o de baix rendiment acadèmic. Actualment la FP no te res a veure amb tot allò, tenim una FP de nivell, essent la de Grau Superior el seu millor exponent.

Dels 48 anys de vida laboral, 7 han estat al sector productiu de les arts gràfiques i 41 al sector docent en l'àmbit de la formació professional, dels quals 22 a l’escola privada (20 com segona ocupació), 30 a l’escola pública com professor tècnic, i els darrers 9 com Assessor tècnic docent a la Direcció General de Formació Professional del Departament d’Educació.

Histograma de la meva vida laboral

La cirereta del pastís, a la meva trajectòria professional a la FP, ha estat ser guardonat amb un des Premis #FPCAT22, en la categoria de bones pràctiques a les trajectòries individuals.

Clicar sobre la imatge per visualitzar el vídeo que es projectà a l'acte de lliurament dels Premis #FPCAT22.

Els Premis #FPCAT, atorgats pel Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya i l’Agència Pública de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya, reconeixen les bones pràctiques i la contribució a la construcció d'una formació professional de qualitat.

L’acte de lliurament dels Premis #FPCAT es va realitzar a l’abril de 2023,
al Palau de Pedralbes de Barcelona,
essent lliurats per la consellera de la Presidència, la Hble. Sra. Laura Vilagrà,
i el conseller d’Educació, el Hble. Sr. Josep G. Cambray.

Amb motiu de l’obtenció del guardó el Gremi de Fusta i Moble va realitzar-me una entrevista,
on vaig exposar algunes reflexions de millora, i que publicà al seu web.

Accessos directes als racons

Racó docent