CURS TIC (ITC) - QUARTA SESSIÓ. CERCA EN INTERNET i EMAIL
CURS TIC Endavant
Cerca en internet i e-mail. Pràctica B
Llistat d'enllaços (Hotlist)
Un Llistat d'enllaços, és un llistat de pàgines web on els alumnes podran localitzar la informació necessària per desenvolupar una activitat proposada.
  Objectius.
Localitzar, analitzar i processar informació.
Avaluar si la informació trobada és adequada i veraç.
Destriar la informació que pot ésser útil per duur a terme l'activitat.
  Mètode de treball
Proposarem a l'alumne/a un númeró determinat de pàgines web ( de 3 a 6 ) que faran servir per desenvolupar l'activitat proposada.
  Resultats.
Augmentar la capacitat cognitiva de l'alumne.
  Observacions

Tots el inicis són complicats, cal doncs que en un principi comencem amb tres o quatre pàgines. Quan els nostres alumnes vagin adquirint l'habilitat necessària les podrem augmentar.

Navegar per internet pot convertir-se en una tasca realment esgotadora!!!Sabem que internet avui en dia significa quantitat i no sempre qualitat, rigor, etc.

La ingent quantitat d'informació que podem obtenir d'un "cercador" només introduint una paraula clau, pot fer que la feina d'anàlisi i selecció de material interessant sigui inabastable. Cal doncs saber com i on cerquem.

Però, també cal analitzar els llocs visitats per tal de incorporar-los (o simplement rebutjar-los) a la nostra base de dades de llocs interessants. I aquesta no es una tasca senzilla, requereix eines i capacitat crítica.

Com Anàlitzar una pàgina WEB? Aneu a la següent pàgina web, hi trobareu una plantilla per fer-ne un.

Anàlisi de pàgines Web

De moment no us preocupeu per la vostra capacitat crítica, segur que augmentarà si us acostumeu a fer el que tot seguit us proposo.(No cal dir que, aquest model és un exemple tipus. Dins internet existeixen altres models d'anàlisi.) (Estaria bé que els cerquessis. Per alguna cosa heu de començar si voleu desenvolupar una bona capacitat crítica). Aneu ala següent pàgina web, hi trobareu una plantilla per fer-ne un l'anàlisi d'una pàgina web.