![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer les possibilitats didàctiques dels fòrums i com configurar aquesta activitat per treure'n el màxim rendiment |
|
![]() |
En Martin Dougiamas, el creador de Moodle,
és un ferm defensor del constructivisme. Està
convençut que l'aprenent construeix el coneixement sobre la
base de la posada en comú amb altres persones amb qui
contrasta les pròpies idees i, a través del
diàleg, arriba a aprendre. Per això quan va dissenyar Moodle la primera i principal activitat que hi va incloure van ser els fòrums de discussió. Sorprèn com n'és de fàcil pel professorat crear aquest tipus d'activitat que darrera té una gran complexitat tècnica. I aquesta facilitat permet donar als fòrums molts més usos dels que es podien preveure en un principi. Un fòrum serveix per compartir opinions. Quan un participant inicia un tema les seves idees queden exposades a la resta de participants, els quals poden respondre'l. Els següents visitants tenen aleshores l'opció de respondre a la primera intervenció o bé de continuar el debat responent a respostes anteriors. D'aquesta manera un debat pot articular-se en diferents "fils" de conversa. A part d'aquest ús bàsic podem donar-li a un fòrum altres funcions. Podem fer-lo servir per a les presentacions dels participants en un curs, per a què cadascú aporti el seu punt de vista i el reforci amb un fitxer adjunt, per debatre temes, per plantejar dubtes, per donar informació o explicar les novetats, etc. |
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
|
![]() |
Proveu a crear les diferents modalitats de fòrum i estudieu-ne les possibilitats didàctiques |
![]() |
|