Mòdul 5: Continguts
  Pràctica

L'objectiu d'aquesta pràctica és aprendre a preparar els diferents tipus de tasques que podem encomanar als estudiants

conceptes Les tasques a Moodle són encàrrecs de feina que el professorat fa als participants. Aquestes feines poden ser de tres tipus:
  • fora de línia: consisteixen únicament en  recomanacions que fa el professorat i de les que no tindrà una constància directa que s'hagin fet. Per exemple: Visiteu el Museu ... o Mireu la pel·lícula...
  • en línia: l'estudiant ha de fer un escrit directament sobre la pantalla on es reflecteixi l'encàrrec: un redactat, respondre unes preguntes, resoldre un problema, etc
  • tramesa d'un fitxer: l'estudiant coneix l'encàrrec de feina que consisteix en l'elaboració d'un material digital (fitxer de text, d'imatge, full de càlcul, etc) i que ha de trametre un cop tingui fet al professorat des del propi curs.
Desenvolupament de la pràctica

Prąctica

Pràctica 1. Inserció d'una tasca en línia

1. Activem l'edició del curs clicant el botó Activa edició de la part superior dreta de la pàgina
  2. Escollim el punt on volem inserir la tasca: a la part comuna del curs o bé a la setmana o tema corresponent
  3. Anem al menú Afegeix una activitat i el despleguem

escull

4. Triem Tasca amb la qual cosa se'ns obre el formulari d'edició i configuració de la tasca. Comencem donant-li un Nom i escrivint la Descripció.

nom

5. Després donem un valor a la qualificació i fixem els dies i hores en què serà possible realitzar-la

qualificacio

6. Després hem de decidir si impedirem o no que els estudiants puguin enviar la tasca un cop passat el termini

termini

7. El més important és decidir-nos ara pel tipus de tasca que serà, despleguem les opcions i, en aquesta primera activitat, triem Activitat en línia opcions
  8. A continuació premem el botó

següent

per continuar
  9. Apareix ara un formulari on acabem de triar les opcions

mes opcions

Si permetem que l'estudiant pugui tornar a trametre el seu treball després d'una primera correcció o valoració, si volem rebre un avís per correu electrònic quan hi hagin activitats fetes i si volem que s'insereixi tot el text de l'estudiant en la nostra retroacció (indicat per a correccions molt detallistes, de faltes d'ortografia, etc)
  10. Per acabar premem el botó Continua i ja tindrem la tasca en línia activa al nostre curs.
  11. Com a professors tindrem un registre exhaustiu de quins estudiants han fet la tasca, quan i podrem entrar a valorar-la fent clic sobre el nom de la tasca i, en acabat, a Visualitza n tasques trameses.
  12. Ens apareixerà un quadre amb el nom dels estudiants del curs, la qualificació que li hem donat, el comentari que li hem fet, la data de la darrera modificació de l'estudiant, la del professor i un botó

botons

Qualificació ens permetrà entrar a veure la feina de l'estudiant, valorar-lo i fer-li el comentari. En canvi Actualitza apareix en el cas dels estudiants que ja estan qualificats i ens permet modificar la qualificació o el comentari.
  13. Per qualificar els estudiants premem el botó Qualificació i s'obre una finestra emergent on, al costat del nom de l'estudiant i la data, apareix el principi del seu treball.

botons

14. Fem clic a sobre per llegir-lo tot sencer en una altra finestra emergent que, en acabat, tanquem i podem prémer el desplegable per qualificar el treball

qualifica

i escriure els comentaris que llegirà l'estudiant

comentari

practica

Pràctica 2. Inserció d'una tasca de penjar un fitxer

1. Repetim els passos 1 a 6 de la pràctica anterior i en el 7, quan hem de triar el tipus de tasca ara escollim Penjar un fitxer

tipus

i premem el botó Següent
  2. Ens apareix la segona pàgina de configuració on hem de triar noves opcions

penjar fitxer

En primer lloc la mida màxima del fitxer (no el feu massa gran perquè així obligareu als estudiants a reduir el nombre i el "pes" de les imatges) . Si un fitxer supera aquesta mida no es podrà penjar i l'estudiant rebrà un avís.

Hem de decidir si permetrem diferents trameses i si volem rebre o no avís per correu electrònic de l'arribada de nos treballs. en acabat toquem el botó Continua i la tasca estarà preparada i a disposició dels estudiants.
  3. Quan aquests hi entrin trobaran, a part de les indicacions que els haureu donat, una finestreta i els botons
    envia

4. Prement el botó Navega podran buscar al seu ordinador el lloc on han desat el fitxer que ja han de tenir fet (normalment a la carpeta Els meus documents).Un cop seleccionat apareixerà la ruta escrita a la finestreta i només els caldrà prémer el botó Penja aquest fitxer per enviar-lo al sistema i deixar-lo a disposició del professorat.

Les tasques són una activitat molt interessant per conèixer l'avanç dels estudiants. Però cal triar bé quin tipus els proposem de fer i adaptar-lo al seu nivell d'habilitat tecnològica. Sempre serà més fàcil treballar sobre pàgina web que enviar un fitxer.