![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
L'objectiu
d'aquesta pràctica és conèixer les
activitats anomenades lliçons, llurs
possibilitats didàctiques i com configurar-les d'acord a les
nostres necessitats. |
|
![]() |
Una
lliçó
és una activitat interactiva entre l'estudiant i el sistema
de manera que aquest va rebent informació
seqüenciada a la que ha de donar resposta. La resposta pot
anar de de simplement fer un clic per avançar i
veure una altra pantalla o bé respondre una pregunta del
tipus que decidim. En funció de la resposta podem guiar
l'estudiant per diferents camins que poden ser continuar, tornar sobre
la mateixa pàgina o bé fer un salt cap a una
altra pàgina tot seguint una "ramificació". Posem un exemple: presentem una informació a l'estudiant i una pregunta amb 3 respostes: una de correcta que el permetrà seguir amb la lliçó, una falsa que li tornarà a presentar la mateixa pàgina i una tercera resposta que el durà a una pàgina de reforç que, un cop llegida, el retornarà al camí principal. Les lliçons permeten moltes possibilitats a l'hora d'introduir conceptes nous, procediments o, simplement, practicar una sèrie de conceptes apresos a través d'altres recursos. L'opció de donar format de diapositiva a les pàgines pot enriquir molt la presentació de qualsevol nou tipus d'informació. |
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
Pràctica
1. Inserció d'una
activitat de tipus Lliçó
|
![]() |
Pràctica
2. Afegir pàgines i preguntes a una
Lliçó
|
![]() |
Les lliçons ofereixen moltes possibilitats educatives. El fet d'admetre ramificacions és molt enriquidor de cara a l'aprenentatge perquè, com a professors, podem preveure les equivocacions que poden cometre els estudiants, presentar-les com a branques i reconduir-los de manera que aprenguin dels seus propis errors. |
![]() |
|