![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és és conèixer les possibilitats didàctiques dels xats o converses |
||
![]() |
Un xat és una conversa que es manté per escrit i de la que queda la transcripció. A diferència del fòrum, on es poden deixar les opinions en qualsevol moment mentre sigui obert, el xat és una activitat síncrona, és a dir, exigeix que els participants estiguin tots connectats en el mateix moment. Això té avantatges, la immediatesa, i inconvenients, costa de trobar el moment que vagi bé a tothom. Cal aleshores que el professorat valori l'oportunitat d'incloure aquest tipus d'activitat i si vol assignar-li uns criteris de participació, de moderació o una qualificació. Un xat pot ser una excel·lent oportunitat de treballar en grup si, per exemple, es preparen prèviament les preguntes que es faran a una persona convidada al curs. Les possibilitats que brinda són moltes i variades i el fet de tenir un registre escrit de tot allò que s'ha dit pot ajudar molt a millorar-les. |
|
Desenvolupament de la pràctica | ||
![]() |
Pràctica 1. Inserció d'un xat
|
|
![]() |
Pràctica 2. Participar en el xat
|
|
![]() |
Els xats són unes de les activitats que porten més persones a usar Internet amb finalitats socials. Tingueu-ho present per tal de marcar els criteris de participació en un xat educatiu i prengueu en consideració la possibilitat de moderar els debats.. |
|
![]() |
||