ANGLATERRA - GAL·LES

Juliol 1986

Anem d’excursió a Anglaterra i Walles. Anem amb 2 cotxes, el d’en Martí Llauró i el nostre. El grup el formem: ADELINA i LLUÍS / MARTÍ i DOLORS / JOANA i CARME FULLADOSA / PURI i JOAN. És un viatge que ens ha sortit molt bé de preu ( 40.000 ptes per persona). Tot ha anat molt bé, amb ganes de tornar-hi

2-07-1986 Sortim a 2/4 de 4 del matí. Dinem pel camí i anem a dormir a Arras. La ciutat és molt maca, amb una plaça central plena de cases d’època totes iguales. L’alberg és una porcada, a la nit les dones troben els seus sacs de dormir plens de paràsits ( xinxes, …). Ens queixem i el guarda, en un primer moment , ens dona la culpa a nosaltres. En Martí està escandalitzat i amb un francès macarrònic anava dien: “ A l’an de mille , a l’an de mille …”.Al final ens va canviar d’habitació i el problema es va arreglar, però vam haver de fumigar tots els sacs. L’alberg era molt vell i les parets estaven cobertes de paper pintat i el terra amb moqueta molt vella. Sort que el setembre l’havien de tirar a terra i reformar totalment. Si tornem segur que estarà millor.Arribem aviat a Arras perquè hem passat sempre per autopista.

3-07-1986 Anem cap a Calais. Ens vam perdre i ens vam tornar a trobar per sort ( no havíem quedat enlloc i no teníem mòbils) a l’entrada del port on s’havia d’agafar el ferry. Vam agafar el ferry de les 14h. El viatge va tardar una hora i ens va costar unes 10.000 ptes per persona.Ja som a Anglaterra. Dormim a Holmbury Saint Mary. Uf! Que ens costa de trobar! Ja ens desanimàvem!És un alberg que es troba al mig de la natura en un bosc espès i una carretera molt estreta.

4-07-1986 Hem dormit en aquest alberg al mig del bosc (Holmbury Saint Mary). Ens costa unes 1000 ptes dormir i esmorzar. Esmorzem ous, bacon, llet i corn flakes. L’alberg és preciós, amb una gran educació per part de tots els usuaris ( res a veure amb els albergs francesos). Aqui ens adonem que cadascú a de fer una feina per mantenir l’alberg net. A nosaltres ens toca netejar la cuina. El warden ( en TENKO) ens ho fa entendre amb gestos. Bé doncs anem a Dorking a agafar el tren i deixar el cotxe aparcat. Ens proposem visitar Londres, més aviat passejar per la ciutat ja que tenim poc temps.Visitem l’ Abadia de Westminster, Big-Beng, Palau de Buckingham, Hyde Park, Piccadilly i Soho.Dinem molt tard al barri del Soho i tornem a descansar al Hyde Park. Aquí ens trobem amb una parella de colombians amb 2 fills, el noi vivia a Londres i la noia a Nova York, els pares a Colòmbia. Vàrem anar una estona amb ells . El noi ens va informar que existien uns bitllets “capital cars” que resultaven molt bé de preu i podies agafar tots els transports públics.Anem a dormir a Holmbury Saint Mary. L’endemà volem tornar a visitar Londres però abans busquem un altre alberg per anar a dormir.

5-07-1986 Anem a Ivinghoe, ens costa trobar l’alberg ja que pronunciem malament el nom. Deixem les coses i anem a buscar el tren a Tring, ens plou un ruixat, però ens deixa viatjar...Visitem la Torre de Londres. Anem a dinar a un Kentuky, tot ho serveixen en capces de cartró i tot es llença, típicament americà.

6-07-1986 Ens aixequem i ens dirigim a la regió dels llacs al nord d’Anglaterra: Lakeland. Dinem pel camí, més amunt de Manchester, a l’autopista. Ah! Les autopistes són gratuïtes. A la tarda arribem a Grasmere, el youth hostel està molt ben acondicionat. Aquí a Anglaterra no deixen dormiramb el sac de dormir: cal llogar llençols. Al arribar anem a passejar pels voltants de Grasmere.

7-07-1986 Al matí anem a passejar al voltant dels llacs, un paisatge idíl•lic. Anem a Windermere, és una ciutat molt turística. Mercadegem jerseis, més o menys valen 24 lliures. Prenem una cervesa en una bar i anem a dormir. Però abans reservem el youth hostel al nord de Walles, a LLamberd. Durant tots aquests dies ens hem fet un tip de veure xais, xais, xais ...

8-07-1986 Ens aixequem i tornem a anar de compres, ens fiquem en un altra botiga de jerseis, comprem melmelada per casa i algun altra regalet. Anem per l’autopista M6 i M56 i després voregem la costa del nord de Wales. Es veuen molts castells i la marea és semblant a la de Bretanya que vam veure l’any passat.Passem per Conwy, és un poble molt bonic al costat de la platja amb un castell i totalment emmurallat. Anem a dormir al costat del Harlech castle, al youth hostel de Llanbedr. Hi passem dues nits. Tot perfecte menys les ordres de la Cendrine ( la warden) que no permet fer el “carajillo”.

9-07-1986 Vàrem sortir en direcció Dolgenau. Visitem una zona minera i ens vam aturar a Blaenau Flestiniog considerada la mina més llarga d’Europa. És una antiga mina de carbó i vam fer una visita organitzada. Ens disfressen de miners a cap a dintre, feia molta fred. Als voltants de la mina vam poder veure les cases dels miners i les seves condicions de vida.A la tarda vam tornar a Conwy, per poder visitar el castell. Ens trobem amb una parella de barcelonins durant la visita. Posteriorment també anem a veure el castell de Caernarfon, per fora perquè ja és molt tard.

10-07-1986 Baixem cap al sud de Wales. Ens aturem a visitar el castell de Manobier castle. A la tarda anem a veure la zona de Pembrokeshire coast National Park. La punta de Saint Govan’s Head, Stack Rocks,...Anem a dormir a l’alberg de Llwyn –y-Celyn, “a on Jesús va perdre l’espardenya”, al mig d’un parc natural. És el de més baixa categoria dels que hem anat. Té encara una cuina de carbó, una llar de foc encesa de turba... Aquest tipus de casa l’havíem vist a la regió de les mines. És molt acollidor i en guardem un gran record. Dormin tapats amb mantes!

11-07-1986 Travessem Anglaterra i anem a dormir a l’alberg de Canterbury, una ciutat preciosa amb un centre històric magnífic. La seva catedral ja mereix una visita.Passegem per la ciutat, fem les últimes compres i a la nit en Joan i jo anem a un concert de música clàssica que organitza el King’s college. Estem assentats al mig de les tombes del claustre del college: magnífic!

12-07-1986 Tornada a Espolla.