AVEYRON

Juliol 2018

ESPOLLA - NAJAC - VILLEFRANCHE DE ROUERGUE

Vam sortir a les 6:30 del matí en direcció a La Couvertoirade. El viatge va ser còmode i no vam trobar gaire transit. Vam sortir a la sortida de Le Caylar, jo em pensava que era el lloc on anàvem, i després d’un petit trajecte a les 8:15 ja estàvem aLa Couvertoirade. Es tracta d'un poble emmurallat, que gaudeix del reconeixement com un dels pobles més bonics de França, que havia estat comanda del Temple i més tard de l'orde de l'Hospital. Vam seguir el viatge cap a Brousse le Château (10:30). El poble presenta un magnífic conjunt medieval on hi destaca el seu castell construït entre els segles XIII i XVIII. Els carrers costeruts i molt ben conservats fan que estigui considerat entre les plus beaux villages de France.Vam continuar el viatge en direcció Albí ( aquesta ciutat té moltes coses per visitar però nosaltres ja ho havíem fet) amb l’ intenció de visitar l’església de St. Michel de Lescure. L’església de Sant Michel de Lescure és l’única resta d’un antic priorat fundat en el segle XI per monjos benedictins. Després d’un bon dinar i un café vam arribar aNajac. El poble és preciósi el viatge ja val la pena només per visitar-lo.La visita és dura ja que el poble puja de manera espectacular fins al castell, sort que hi ha petits recons on descansar, l’edat no perdona...Després d’aquesta magnífica visita vam anar al lloc on passaríem dues nits Villefranche de Rouergue. La ciutat ens va decebre, el dilluns tot estava tancat i només vam poder visitar la catedral ( normal) i passejar pels carrers amb cases antigues però sense cap lloc per destacar.

VILLEFRANCHE DE ROUERGUE - SAINT ANTONIN - PECH MERLE

El segon dia vam fer un recorregut circular d’unes 4 hores. El paisatge i els llocs per visitar magnífics. Cal dir que passem al costat de St. Cirq Lapopie, un dels pobles més bonics de França i que nosaltres ja havíem visitat. Al costat del riu s’hi pot fer una excursió molt bonica.El primer que vam visitar va ser l’abadia de Beaulieuen Rouergue El lloc està bé, però la visita val 6 € una mica cara pel que es pot veure; si ja heu visitat altres monuments del Cister no val la pena pagar l’entrada, podeu veure l’edifici de l’exterior.

La següent visita va ser al poble medieval de St. Antonin Noble Val. En el camí cap a la grotte de Pech Merle vam fer una petita parada per fotografiar un rentador encantador en el petit poble de Bach.Vam arribar al poble de Cabrerets, al costat de la cova, amb el temps just per dinar. Vam dinar a un hotel a la vora del riu, molt bé.

A les 15h ja érem davant la cova disposats a fer la visita ( cal agafar les entrades per internet ja que només poden entrar 700 persones cada dia, encara que semblin moltes hi ha molts grups d’estudiants). La visita a la cova és extraordinària, la varietat i la qualitat de les seves pintures la fan una visita imprescindible si us agrada la prehistòria. No us podeu perdre la pel·lícula ni el petit museu que es troben a l’exterior de la cova. ( entrada 13 €, val la pena). El viatge va continuar i vam visitar el petit poble de Marcilhac. Es tracta d’una abadia de fundació antiga. Actualment de l’antiga abadia en resta l’església, la sala capitular i un passatge entre aquestes dependències. L’església actual és la que es va refer en època gòtica, entre els segles XV i XVI. A pocs quilòmetres vam fer una parada a Espagnac, vam poder veure, per fora, les restes de l’abadia. Cap al tard abans de tornar a l’hotel vam parar a Figeac, on vam passejar pel centre i vam visitar la catedral ( hi ha una bonica cripta).

VILLEFRANCHE DE ROUERGUE - CONQUES - RODEZ

Vam fer una primera parada a Villeneuve una ciutat amb un centre molt arreglat i uns edificis molt interessants. L’edifici més important és l’església del Sant Sepulcre, del segle XI, A la part romànica encara si poden veure pintures originals molt interessants.

Després d’aquesta visita interessant, que no entrava dins del programa, vam fer un llarg recorregut per arribar a Conques, una de les visites més importants del viatge.La vila de Conques té tot just 300 habitants i s'aferra al vessant d'una muntanya, no hi ha cap casa de la vila que trenca amb l'harmonia del paisatge. El seu carrer principal s'obre a l'abadia de Santa Fe de Conques, que sens dubte és l'edificació més important. L'abadia de Santa Fe és una Església abacial romànica que formava part de la ruta de pelegrinatge del camí de Sant Jaume. La façana, massissa, està flanquejada per les dues torres dels campanars, amb contraforts poc evidents. La porta principal és decorada amb un magnífic timpà.El timpà del Judici Final: és una de les obres cabdals de l'escultura romànica. Una obra anònima (Mestre del Timpà) executada sota l'abadiat de Bonifaci (1107-1125) i dedicada al Judici Final. La peça és dividida horitzontalment en tres espais, al centre hi ha un Crist en Majestat, a la seva dreta un grup on es veu la Mare de Déu, sant Pere, l'abat Begó i un rei, entre altres personatges. A l'esquerra un grup de condemnats. El registre inferior és centrat per escenes del pesatge de les ànimes amb les entrades al Paradís i a l'Infern, representats als seus costats.

Abans de dinar vam visitar el paisatge al voltant de les Gorges del riu Lot. Vam dinar a Entraygues. A la tarda vam visitar Estaing.Al costat del riu Lot podem trobar aquest preciós poble construït al voltant d’un castell imponent.A mitja tarda vam arribar a Rodez on vam fer una visita a la ciutat, molt comercial i amb una catedral força interessant.

RODEZ - SAINTE ENIMIE - NIMES LE VIEUX

Al matí vam sortir en direcció Le Rozier, en aquest poble podem dir que comença el recorregut per les Gorges del Tarn. Vam agafar la carretera que pujava al costat del riu i ens vam parar al arribar al Cirque de Saint Marcellin. Al costat de la carretera hi ha una petita zona d’aparcament i d’aquest lloc surt un caminet que porta fins al petit conjunt de cases cova de Saint Marcellin. L’excursió són uns 4 km ( anada i tornada) però la pujada és força exigent (45 minuts). El lloc és impressionant i l’esforç val la pena.Vam seguir cap a Les Vignes i allà vam sortir de la carretera principal per anar fins el Point Sublime, un mirador sobre les gorges que es troba a 11km del poble. Després de dinar vam travessar el pont i vam visitar l’església romànica de Saint Préjet que es troba just a l’altra costat del riu.Vam continuar el viatge per la carretera D16, una petita carretera de muntanya impressionant, amb vistes magnífiques. Volíem visitar 2 llocs: el Roc des Hourtous i el Roc du Serre. Vam anar fins al primer lloc però no vam veure el paisatge ja que calia pagar i ens va semblar un autèntic abús. Vam anar caminant fins a Roc du Serre on el paisatge és el mateix i l’accés és lliure. Vam seguir per la D986 fins arribar al nostre destí el poble de Sainte Enimie. Al arribar el poble ens va decebre una mica, el paisatge dels voltants era magnífic però el poble semblava un de tants. Un cop instal·lats vam visitar el centre del poble. Ens va sorprendre ja que està súper cuidat i té racons molt bonics. Cap al vespre vam anar al mercat que es munta al costat del riu.

L'últim dia ens vam aixecar força aviat per visitar el poble de Saint Chely du Tarn que ens havíem deixat enrere el dia anterior. Vam tornar enrere per pujar a l’altiplà i travessar-lo en direcció a l’Aven Armand. Ens vam aturar al costat de la carretera, abans d’arribar a l’Aven Armand, per fer unes fotos al costat del dolmen “La tombe du géant”. És un dolmen molt senzill ( 3 metres de llargada, 80 cm d’amplada i una alçada d’un metre) que està format per unes parets de roca ( reforçades amb ciment) i dues grans pedres a la coberta, la primera està trencada.La següent parada la vam fer a la vora del camí per fotografiar un menhir. Vam arribar a Nimes le Vieux disposats a fer l’excursió del dia. L’excursió es pot fer des de dos llocs, nosaltres vam sortir de la granja de l’Hom. Hi ha un petit aparcament d’on surt el camí, molt ben indicat, que fa una volta de 1:30 h.Una volta molt suau i recomanable per gent com nosaltres ( 60 anys). Aquí va acabar el nostre viatge i la tornada va ser molt tranquil·la, ens vam parar a l’Auchan de Perpinyà on vam dinar i fer unes compres. A mitja tarda arribàvem a Espolla.