TALLER D'ARQUEOLOGIA

Nivell educatiu: CM, CS, ESO i BAT

Taller manipulatiu que pretén que l'alumnat descobreixi com es treballa en arqueologia un cop acabat el procés d'excavació. A partir de reproduccions en fotografia de peces autèntiques, l'alumnat, en un treball en equip, ha de classificar el material, estudiar-lo de manera sistemàtica i elaborar-ne un informe arqueològic. La tasca continua amb una posada en comú de la feina de tots els grups en un debat final.

Un cop acabada aquesta feina, els diferents grups escullen un seguit de peces i hauran de continuar la tasca d'investigació al museu del recinte arqueològic d'Empúries. S'aprofita l'avinentesa per a fer una visita al museu i a una de les seves principals peces, l'estàtua hel·lenística del deu Asclepi.

El taller s'adapta als diferents nivells d'alumnat.

Els objectius fonamentals són un apropament al món de l'arqueologia i un treball cooperatiu, ordenat i sistemàtic.

El taller té una durada de 3 hores.

Aquesta activitat està directament relacionada amb:

Ullastret / Taller de ceràmica / Màrius d'Empúries / Sant Martí d'Empúries i Espigó